کد خبر: ۸۸۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲ 29 July 2020

 

مصطفی فلاح روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سرریز فاضلاب خانگی و انباشت زباله در رودخانه نیز سلامت آن را تهدید می کند و فعالان محیط زیست و سازمان های مردم نهاد در جمع آوری آزولا از رودخانه ها و تالاب ها مشارکت کنند.

وی ادامه داد: در هر هکتار از سطح رودخانه ها بیش از ۳۰ تن در سال آزولا رشد می کند و در صورت فراهم شدن امکانات و اعتبار لازم، اقداماتی برای اقتصادی شدن برداشت آن صورت خواهد گرفت.

مسئول واحد خدمات شهری شهرداری آستارا هم گفت: کاهش سطح آب رودخانه مرداب شهر باعث گسترش گیاه مزاحم و خودرو آزولا شده و جمع آوری آن را غیر ممکن کرده است.

شایان ناصری افزود: برای جلوگیری از اختلال در زندگی آبزیان، مسیرهای پرآب رودخانه از هر گونه زباله و اشیای مزاحم پاکسازی شد و از گسترش آزولا در برخی نقاط جلوگیری به عمل آمد.

وی بیان کرد: کاهش سطح آب رودخانه، امکان جمع آوری آزولا با قایق موتوری را غیر ممکن کرده است و امیدواریم با بارش باران و افزایش سطح آب، گیاه آزولا از رودخانه به دریا سرازیر شود.

آزولا کلمه ای یونانی و به معنای در خشکی مردن است و در آب های راکد و آرام نهرها، تالاب ها و شالیزارها رشد می کند و رنگ آن سبز مغز پسته ای است و کم کم تیره و گاهی قرمز و نقره ای می شود و به سرعت گسترش می یابد.

شهرستان مرزی بندر آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان و حاشیه دریای خزر و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است و هفت رشته رودخانه جاری در آن به خزر منتهی می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار