رییس سازمان آتش نشانی شیراز از وقوع آتش‌سوزی در رشته کوه های بمو خبر داد و گفت: تلاش برای مهار این حریق توسط نیروهای آتش نشانی ، امدادی و مردمی ادامه دارد.
کد خبر: ۸۸۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴ 29 July 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:محمدهادی قانع به خبرنگاران اعلام کرد: آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی منطقه بمو ساعت ۱۲ ظهر امروز به سازمان آتش نشانی اعلام شد و ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله ۳۵ نفر آتش‌نشان و ۷ دستگاه خودرو آب‌رسان و پشتیبان به همراه تجهیزات تخصصی از ۴ ایستگاه به محل حادثه اعزام کرد .

وی گفت : آتش‌سوزی از ساعاتی پیش به جان ارتفاعات بمو افتاده و در حال حاضر تمام نیروهای امدادی سازمان آتش‌نشانی برای خاموش کردن این حریق در تلاش هستند.

قانع با بیان اینکه عدم دسترسی خودروهای آتش‌نشانی به کانون اصلی آتش، کار را برای خاموش سازی این حریق دشوار کرده بود، افزود: آتش‌نشانان از تیم‌های تخصصی کوهستان ، اطفا حریق و تیم عملیات ویژه سازمان آتش نشانی شیراز به چند گروه تقسیم شدند و با همکاری پرسنل نظامی به اطفا مشغول شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز اضافه کرد: در حال حاضر پس از تلاش نفسگیر 4 ساعته آتش نشانان،آتش سوزی در این منطقه به طور کامل مهار شده و آتش‌نشانان هم اکنون در حال لکه‌گیری آتش ارتفاعات بمو هستند.

وی با بیان اینکه قرار گرفتن در فصل گرما و وزش بادهای تابستانی و نیز خشک بودن مراتع در اراضی ملی منطقه، عملیات اطفای آتش سوزی را با سختی همراه کرد، افزود: کشاورزان، دامداران و اهالی روستاها باید از هرگونه بی‌احتیاطی و روشن کردن آتش در کنار مراتع خودداری کرده و در صورت شعله‌ور کردن هیزم و کاه و کلش، از خاموش شدن محل اجاق و آتش اطمینان حاصل کنند.

 

برچسب ها: آتش سوزی ، کوه ، بمو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار