اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، طرح امکان‌سنجی و برنامه‌ریزی فیزیکی شهربازی بزرگ شیراز با وسعت ۳۰ هکتار در اراضی ۲۰۲ هکتاری انجیره را به تصویب رساندند.
کد خبر: ۸۸۱۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸ 29 July 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:در یکصد و چهل و سومین نشست شورای اسلامی شهر شیراز، نامه شهرداری این شهر در مورد طرح امکان‌سنجی و برنامه‌ریزی فیزیکی شهربازی بزرگ شیراز با وسعت ۳۰ هکتار در اراضی ۲۰۲ هکتاری انجیره مطرح شد و با رای موافق اعضای این نهاد به تصویب رسید.

لایحه شهرداری شیراز مبنی بر اصلاح مصوبه «دستورالعمل تشویقی، نوسازی بافت‌های فرسوده» دیگر موضوع مورد بررسی در این نشست بود که با کسب بیشترین آرا و با لحاظ اصلاحات لازم مصوب شد.

همچنین طرح کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورا در خصوص تهیه لایحه دستورالعمل حمایت از کسب‌وکارهای نوپا (استارت آپ‌ها) در حوزه فناوری اطلاعات در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و با تصویب این طرح، شهرداری شیراز مکلف شد ظرف مدت ۲ هفته لایحه دستورالعمل حمایت از اینگونه کسب‌وکارها را تهیه و به شورا ارائه کند.

لایحه شهرداری شیراز درباره تغییر پهنه محدوده شهرک شهید بهشتی این شهر از مسکونی ۲ طبقه به مسکونی سه طبقه، از موضوع های دیگری بود که در این نشست مطرح شد و به تصویب رسید.

همچنین در این نشست در قالب مصوبه ای که از سوی کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر شیراز مطرح شد و با کسب آرا لازم به تصویب رسید با تغییر نام پل طبیعت به نام پل زندگی، نامگذاری خیابان بی‌نام طلاییه ۱ به نام شهید «ابوالفضل اوجی»، نامگذاری کوچه شماره سه خیابان مریم در بلوار آزادگان به نام شهید «محمد وفادار»، نامگذاری کوچه شماره ۱۰ خیابان سلحشوران به نشانی بلوار تخت جمشید به نام شهید «مهدی نجفی» و نامگذاری کوچه ۴۷ بلوار استقلال به نام شهید «حجت‌الله خرم دشتی» موافقت شد.

همچنین با تغییر نام بلوار جمهوری واقع در گویم به نام شهیدان زمانی مواقفت و مقرر شد تابلویی با تصاویر برادران شهید «اصغر و مهدی زمانی»، برادران شهید «رحیم و کریم زمانی»، برادران شهید «حمیدرضا و علیرضا زمانی سودرجانی» و برادران شهید «محمدرضا، علی‌رضا و احمدرضا زمانی» در این بلوار نصب شود.

ایجاد دبیرخانه شیراز، شهر جهانی صنایع دستی

در نشست امروز، کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز نیز موضوع بررسی پیشنهاد «ایجاد دبیرخانه شیراز، شهر جهانی صنایع دستی» را مطرح کرد که این طرح نیز به تصویب رسید.

بر این اساس مقرر شد، شهرداری شیراز نسبت به تدوین لایحه دستورالعمل تشکیل دبیرخانه « شیراز، شهر جهانی صنایع دستی» ظرف مدت ۲۰ روز اقدام و نتیجه را به این شورا ارسال کند و مصوبه یاد شده، منوط به اینکه شهردار شیراز به عنوان دبیر با ابلاغ ۲ وزیر منصوب شود، قطعی و لازم الاجرا خواهد بود.

وجود کارخانه‌های آلاینده در دل شیراز سلامت شهروندان را تهدید می‌کند

رییس شورای اسلامی شهر شیراز در این نشست، با تاکید بر اینکه کارخانه‌های آلاینده، سلامتی شهروندان را تهدید می‌کند، گفت: کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا و همچنین سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت، اداره کل محیط زیست فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز مکلف هستند، گزارش‌های خود را در این زمینه در صحن شورا به مردم ارائه کنند.

عبدالرزاق موسوی، با اشاره به درخواست‌های مکرر شهروندان شیراز در مورد انتقال کارخانه سیمان به خارج از محدوده این شهر، اظهار داشت: مردم در مورد وجود کارخانه سیمان در محدوده شهر و آلودگی‌هایی که در محلات مسکونی ایجاد کرده به شدت ناراضی هستند و این نارضایتی را از طرق مختلف به ما منعکس کرده‌اند.

وی، با بیان اینکه سال‌هاست قرار است این کارخانه به بیرون از شهر منتقل شود، بیان کرد: تنها مطرح کردن این بحث‌ها که قرار است فضای این کارخانه در بیرون از شهر آماده شود و انتقال کارخانه صورت گیرد، بدون اینکه اتفاق عملی رخ دهد مشکلی از مردم حل نخواهد کرد و چیزی از شدت نگران و نارضایتی آنها کم نمی‌کند.

موسوی، با هشدار نسبت به اینکه آلودگی‌های ناشی از وجود این کارخانه‌ها سلامتی جسمی و روانی شهروندان را به شدت تهدید می‌کند، تاکید کرد: اینکه در تعارض بین حقوق مسلّم مردم از جمله تامین سلامتی روحی و جسمی آنها در مقابل تامین برخی منافع اقتصادی کدام را ترجیح دهیم، هیچ تردیدی در بین صاحبنظران وجود ندارد که اصل همواره تامین جان و سلامتی جسمی و روحی مردم است.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر اینکه در اداره جامعه، بحث مصلحت و نظم عمومی در کنار قانون یک حکم دارند و از اهمیت برابری برخوردارند، اظهار داشت: یکی از مصادیق نظم و مصلحت عمومی، بهداشت عمومی است که نمی‌توان به هیچ قیمتی از آن عبور کرد و آن را با هیچ چیز دیگری نمی‌توان معامله یا مبادله کرد.

موسوی، با یادآوری اینکه ۲ کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و همچنین شهرسازی و معماری این شورا، موضوع انتقال کارخانه سیمان را پیگیری کرده و خواهند کرد، گفت: با توجه به اینکه این موضوع یکی از مصادیق بارز بهداشت عمومی است و به استناد تکلیفی که بند ۱۸ ماده ۸۰ قانون بر عهده شوراها گذاشته، از رییس کمیسیون سلامت درخواست دارم که گزارش این کمیسیون از وضعیت بهداشت عمومی را به شورا ارائه کنند.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز، همچنین از دستگاه‌ها و نهادهای متولی درخواست کرد که برای این موضوع چاره‌اندیشی کنند.

موسوی ادامه داد: مسوولان سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی این بخش، اداره‌کل حفاظت محیط زیست و همچنین مجموعه بهداشت و درمان استان فارس به استناد بند ۳۲ ماده ۸۰ مکلف هستند که گزارش مربوط به این موضوع را به شورا ارائه کنند تا در حل این موضوع تسریع شود در غیر این صورت، شورا به وظیفه قانونی خود در این زمینه عمل خواهد کرد.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار