استاندار مازندران گفت که چهار هزارو۵۰۰ هکتار از اراضی این استان به زراعت چوب اختصاص یافته است.
کد خبر: ۸۸۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ 30 July 2020

استاندار مازندران گفت که چهار هزارو۵۰۰ هکتار از اراضی این استان به زراعت چوب اختصاص یافته است.

 ایرنا ، احمد حسین زادگان روز پنجشنبه در آیین افتتاح بزرگ ترین کارخانه ام دی اف کشور در بندر امیرآباد که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور رییس جمهوری برگزار شد، افزود: زراعت چوب یکی از راهکارهای اساسی برای حفظ عرضه‌های منابع طبیعی است و این کار در اراضی شیبدار مازندران با قوت در دست انجام است.

وی گفت : در حفظ نباتات با قوت وارد عمل شده ایم و برای تهیه چوب مورد نیاز صنایع و ام دی اف تلاش شد تا قرنطینه در مبدا روسیه و همچنین بندر امیرآباد ایجاد شود که در حال روند اداری است.

استاندار مازندران با اعلام اینکه مردم و بخش خصوصی نشان دادند که بدون اتکا به نفت هم می توان سر پا ماند ، افزود : افتتاح کارخانه ام دی اف آرین شیمی که برای ساخت آن در مجموع ۹۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل تسهیلات بانکی و آورده بخش خصوصی سرمایه گذار شد ، بیانگر اتکا به بخش خصوصی است.

حسین زادگان گفت : رونق بخشی به تجارت و بنادر شمال از برنامه های مهم است و با پیوستن به اتحادیه اوراسیا شاهد صادرات از بنادر شمالی هستیم.

وی بیان داشت: پایانه های صادراتی از دیگر تاکیدات مهم بود که در مازندران پایانه صادرات شیلاتی و محصولات کشاورزی در دست ساخت است و پایانه صادراتی شیلات تا ۲ ماه آینده و پایانه محصولات کشاورزی با ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تا هفته دولت افتتاح می شود.

استاندار مازندران گفت : پروژه های مختلفی با سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد تومانی در استان در دست اقدام است.

وی افزود: در دوران کرونا و با مدیریت هوشمندانه ریاست جمهوری در حال گذر از تنگناهای مختلف هستیم و امیدواریم با همدلی و اتحاد توسعه بیشتری حاصل شود.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت : در سایه تلاش و همکاری کادر درمانی و همکاری مردمی شاهد پیک ملایم کرونا در استان مازندران هستیم و در غرب استان مازندران به پایداری در کرونا رسیدیم و در آمل و شرق مازندران هم شاهد شیب ملایم و گذر از این ویروس هستیم.

در این آیین با دستور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری بزرگ‌ترین واحد تولید ام دی اف (فیبر فشرده) مازندران و حضور میدانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در بندر امیرآباد در شرق این استان افتتاح شد.

برای ساخت این واحد مرتبط با صنایع چوبی در مجموع ۹۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل تسهیلات بانکی و آورده بخش خصوصی سرمایه گذاری شد. معادل ۳۵ میلیون یورو از این اعتبار در قالب ارزی برای خرید ماشین آلات از سوی دولت تخصیص داده شد.
این واحد تولیدی سولزی که وابسته به شرکت آرین شیمی است در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار و زیر بنای هفت هزار متر مربع ساخته شد و سالانه قادر به تولید افزون بر ۳۰۰ هزار متر مکعب تخته فیبری فشرده است. بیش از ۳۰۰ نفر هم با راه اندازی این واحد صنعتی مشغول کار شدند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار