کد خبر: ۸۸۱۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ 30 July 2020
تابناک/مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از 12 مرداد تا 13 مرداد دما در نوار شمالی کشور 6 تا 10 درجه کاهش می‌یابد، گفت: در پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک داریم.
وزش باد شدید و گردوخاک در شرق کشور/هوای شمال خنک می‌شود

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آتی و امروز اظهار داشت: امروز شدت بارش‌ها در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی است.

وی اضافه کرد: در ساعات بعد از ظهر امروز و اوایل امشب، در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، البرز، قزوین و تهران برخی نقاط هرمزگان، ارتفاعات زاگرس مرکزی و همچنین شمال غرب کشور رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: ‌اوایل امشب در استان‌های تهران، اردبیل، زنجان، ایلام، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی سرعت باد افزایش می‌یابد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز آینده در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سواحل خزر، همدان، استان مرکزی، استان قم، استان اصفهان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب هرمزگان، اصفهان، شمال و شرق فارس و دامنه‌های البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین، زنجان و شمال سمنان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: روز شنبه 11 مرداد ماه در سواحل خزر، شمال غرب کشور، شمال همدان، شمال استان مرکزی، شرق فارس، ارتفاعات کرمان، ارتفاعات هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روزهای 12 و 13 مرداد در ساعات بعد از ظهر، رشد ابر و بارش پراکنده در سواحل خزر، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات البرز مرکزی، اردبیل، آذربایجان شرقی، کرمان و هرمزگان پیش بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روزهای 11 و 12 مرداد افزایش دما بین 8 تا 6 درجه در نوار شمالی کشور خواهیم داشت، افزود‌: از 12 مرداد تا 13 مرداد دما در نوار شمالی کشور 6 تا 10 درجه کاهش می‌یابد. 

ضیائیان اضافه کرد: در 5 روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک داریم و روز جمعه در زابل رخداد توفان گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: در دو روز آینده دریای خزر و روز شنبه شرق خلیج فارس مواج است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران امروز قسمتی ابری، جهت باد غربی، سرعت باد 7 کیلومتر بر ساعت است. دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 15 درصد است.

ضیائیان اضافه کرد: آسمان تهران فردا نیمه ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد و رگبار و رعد و برق و همچنین وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 34 و 26 درجه خواهد بود.

وی گفت: فردا اهواز با بیشینه دمای 49 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل و شهرکرد با کمینه دمای 11 درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان خواهند بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار