سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبرداد
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در شبانه‌روز گذشته ۲۹ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری شدند؛ اما تعداد بیمارانی که تحت مراقبت‌های ویژه در آی سی یو هستند رشد چشمگیری داشته است.
کد خبر: ۸۸۲۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ 02 August 2020

 

 

 افزایش بیماران مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه/ آمار فوتی‌ها در قزوین کاهش یافت

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، پیمان نامدار ؛ با اشاره به وضعیت کرونا در استان اظهار کرد: در عمل بسیاری هنوز خطر کرونا را جدی نگرفته‌اند که نمونه آن برگزاری مراسم عروسی در برخی مناطق است.

وی افزود: برخی در شرایط کنونی به شوخی می‌گویند کرونا با ما کاری ندارد؛ درحالیکه این بیماری پیر و جوان نمی‌شناسد و متاسفانه دلیل بیماری بسیاری از افراد مبتلا به کرونا و بستری در بخش آی سی یو، شرکت در مراسم عروسی و اجتماعاتی بوده که بیماران ناقل بدون هیچ علامتی این بیماری را به آنها انتقال دادند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: خوشبختانه تعداد بستری‌‌های جدید در ۲۴ ساعت گذشته نسبت به روزهای اخیر به نصف کاهش یافته که خبر بسیار امیدبخشی بود.

وی عنوان کرد: در شبانه‌روز گذشته ۲۹ بیمار جدید در بیمارستان‌های سطح استان بستری شدند؛ اما تعداد بیمارانی که تحت مراقبت‌های ویژه در آی سی یو هستند رشد چشمگیری داشته است.

نامدار بیان کرد: هم اکنون ۶۶ بیمار در بخش آی سی یو بستری بوده که ۳۳ نفر از آنها به دستگاه تنفسی متصل هستند و متاسفانه به دلیل کمبود تخت‌های آی سی یو ‌13 بیمار در بخش‌های دیگر منتظر خالی شدن تخت‌های ای سی یو هستند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم در طی دو هفته گذشته؛ در روزهای آینده نیز آمار تعداد بستری‌‌ها سیر کاهشی یافته و وضعیت هشدار استان قزوین به سمت قرمز پیش نرود.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به آمار فوتی‌های ناشی از کرونا گفت: در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر از هموطنان ما با علائم حاد تنفسی و ابتلا به کرونا فوت کرد که آمار فوتی‌ها نسبت به روزهای گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

منبع : صبح قزوین

برچسب ها: کرونا ، قزوین ، آمار کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار