مدیرکل راه‌آهن قم گفت: تخلیه بار از ابتدای سالجاری تا تیرماه ،۱۸۳ هزار تُن بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش ۱۹۹ درصدی داشته است.
کد خبر: ۸۸۳۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲ 03 August 2020

به گزارش تابناک قم، محسن اعتماد در این زمینه افزود: در این مدت ۸۹ هزار و ۵۰۰ تُن کالا بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه پارسال، ۸۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: تُن کیلومتر مرزی ۴ ماهه سال ۹۸، ۲۹۹ میلیون تُن بوده که با افزایش ۳۸ درصدی در سال جاری ‌به ۳۸۳ میلیون تُن کیلومتر رسیده است.

حمل یک تُن بار در یک کیلومتر توسط قطار، تُن کیلومتر گفته می‌شود.

به گفته وی،‌ بهره‌وری لکوموتیو نیز در چهار ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ۲۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

اعتماد با اشاره به عمده کالاهای صادراتی بارگیری شده و نیز وارداتی تخلیه‌شده در این منطقه، گفت: کالاهایی مانند کاشی، گرانول و سنگ از جمله کالاهای بارگیری شده صادراتی و کالاهایی مانند سنگ سرب، موز و کود شیمیای از کشور ترکیه از جمله کالاهای وارداتی می‌باشد.

راه‌آهن قم در حال حاضر ۵۰۹ کیلومتر خط اصلی، ۳۰ کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و ۵۰ کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از ۱۵ ایستگاه است.

اتصال و ارتباط با خطوط راه‌آهن اصفهان، اراک و محور جدید و قدیم تهران، ورود و خروج بیش از ۲۸ هزار واگن باری در ماه، ورود و خروج بیش از ۱۵ هزار سالن مسافری در ماه، ورود و خروج روزانه ۵۰ رام قطار مسافری و ۳۰ رام قطار باری و واقع‌شدن در مرکز کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از ویژگی‌های مهم راه‌آهن قم می‌باشد.

قرار داشتن ایستگاه راه‌آهن قم در مرکز شهر در فاصله نزدیک به حرم حضرت معصومه(س) و عبور خط راه‌آهن از داخل شهر و امکان پیاده‌سازی TOD و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در راستای توسعه خدمات شهری از دیگر ویژگی‌های راه‌آهن قم است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار