کد خبر: ۸۸۳۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷ 04 August 2020

 

تابناک/ مدیرکل گمرک بندر مرزی آستارا از جابجایی ۳۴۴ هزار و ۸۹ تن کالا به ارزش ۱۱۰ میلیون و ۶۲۶ هزار و ۴۱۴ دلار از پایانه ریلی این شهرستان خبر داد.

رسول امیدی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در چهار ماه نخست سال جاری ۳۴۴ هزار و ۸۹ تن کالا به ارزش ۱۱۰ میلیون و ۶۲۶ هزار و ۴۱۴ دلار از طریق پایانه ریلی این شهرستان به اقصی نقاط جهان صادرات، واردات و ترانزیت شده است.

وی با بیان اینکه این میزان کالا از طریق ۳۱۷۴ واگن جابجا شده است، ادامه داد: با توجه به تکمیل نشدن راه آهن قطعه آستارا – رشت، برای جایجایی کالای مذکور از بارانداز ریلی از حمل و نقل ترکیبی استفاده و کالاهای مذکور با ۶۶۷۸ دستگاه کامیون نیز جابجا شده اند.

امیدی در بخش دیگر سخنان خود به تفکیک کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی از این پایانه نوپا اشاره کرد و افزود: در این مدت ۶۴ هزار و ۹۹ تن کالا با ۱۴۵۹ واگن واردات، ۶۹ هزار و ۱۱۰ تن کالا با ۱۴۱۴ واگن صادرات و ۲۱۰ هزار و ۸۸۰ تن کالا با ۳۰۱ واگن ترانزیت شده است.

وی اضافه کرد: کلینکر سیمان، کربنات سدیم، نمک خوراکی، شیشه، کشمش، سنگ ساختمانی، جوش شیرین، خامه، پشم شیشه، هندوانه، اسید سولفویک، نایلکس، خرما، کلم، آجر، چوب، MDF، غلات، سنگ، کاشی و سرامیک، میوه، عدس، الیاف، نخود، ذرت، قیسی، الکل و لوازم خانگی تولید داخل، اسید سولفوریک و سایر موارد از مهمترین کالاهایی هستند که از طریق این پایانه جابجا شده است.

مدیرکل گمرک آستارا، با بیان اینکه کالاهای صادراتی به کشورهای روسیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و قزاقستان ارسال شده است، خاطرنشان کرد: از کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان شاهد واردات کالا هستیم.

به گزارش ایسنا، گمرک در سه مرز زمینی، دریایی و ریلی آستارا فعال است و خدمات ارائه می کند.

نخستین رام قطار باری برای انجام عملیات تخلیه و بارگیری کالا، در ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ وارد بارانداز ریلی آستارا شد و عملیات جابجایی کالا از پایانه این بارانداز به شکل رسمی با برگزاری مراسم افتتاح از ۷ فروردین ۱۳۹۷ آغاز شد و همچنان تداوم دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار