کد خبر: ۸۸۴۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵ 06 August 2020

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: واسطه‌گران و رانت‌خواران به جان برنج شمال افتاده‌اند / دولت نابه‌‌سامانی در بازار برنج را کنترل کند

گروه استان‌ها ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر ضرورت جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در گیلان تأکید کرد و گفت: گیلان فرصت‌های زیادی برای توسعه دارد.

سید علی آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، حمایت از شالیکاران در فصل برداشت برنج و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در گیلان را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: در این مقطع از وزارت جهاد کشاورزی انتظار داریم تمهیدات لازم را برای خرید تضمینی برنج کشاورزان و شالیکاران اتخاذ کند.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه استان گیلان فرصت‌های زیادی برای توسعه دارد عدم برنامه‌ریزی برای خرید تضمینی برنج را بسترساز ایجاد مشکلات عدیده برای کشاورزان خوان و عنوان کرد: جلوگیری از بروز نابه‌‌سامانی در بازار برنج از جمله موضوعات بسیار مهمی است که انتظار داریم دولت به آن اهتمام داشته باشد.

آقازاده با بیان اینکه عده‌ای سوداگر در کنار واسطه‌گران و رانت‌خواران درصدد چپاول دست‌رنج کشاورزان و شالیکاران استان‌های شمالی و گیلان هستند تصریح کرد: بارندگی‌های اخیر خسارت‌های زیادی را به شالیکاران وارد آورد بنابراین لازم است به شکل‌های مختلف از آنان حمایت شود تا بیشتر از این دچار مشکل نشوند.

وی ضرورت جلوگیری از واردات و توزیع برنج خارجی در فصل برداشت برنج را امری که مجلس و نمایندگان استان گیلان با جدیت آن را دنبال می‌کنند تلقی کرد و ابراز داشت: از وزارت جهاد کشاورزی نیز انتظار داریم در بحث ساماندهی منابع آب و آب‌بندان‌های موجود اقدامات لازم را انجام دهد و در این راه برنامه‌ریزی داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رفع مشکلات اقتصادی را بسترساز رونق تولید و اقتصاد، ارتقاء رفاه و حل معضل اشتغال دانست و گفت: امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید نامگذاری شد بنابراین باید با نگاهی نو به حوزه‌های مختلف اقتصادی کشور به روند مثبت فعالیت‌های این بخش کمک شود.

آقازاده توسعه ظرفیت‌ها را امری لازم و ضروری تلقی کرد و با بیان اینکه باید در راستای ارتقاء تولید گام‌های عملیاتی‌تری برداشته شود خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا با استفاده از توانمندی بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری در گیلان از تمام فرصت‌هایی که در استان وجود دارد برای ایجاد اشتغال استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار