کرونا ضربه سنگین بر چرخه اقتصاد ورزش نصف جهان وارد کرده است.
کد خبر: ۸۸۵۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸ 08 August 2020

یکی از کارشناس مسائل اقتصادی گفت: تعطیلی اماکن ورزشی در ماه‌های گذشته و نبود حمایت از سوی متولیان امر سبب شده بیشترین ضربه به ورزش کشور وارد شود.

علی نظری استاد دانشگاه، ورزش را یکی از مهمترین حوزه‌های اثرگذار در جامعه برای نشاط و سلامتی مردم دانست و افزود: هرچند در کشورما ورزش تنها یک درصد از تولید ناخالص ملی را تشکیل می‌دهد، ولی همین میزان هم برای حوزه ورزش بسیار عدد سنگینی در زمان فعلی به شمار می‌رود.

وی، بیش از هزار مجموعه ورزشی را در استان اصفهان فعال دانست وگفت: حدود سه میلیون نفر به صورت همگانی و بیش از ۳۰۰هزار نفر به صورت حرفه‌ای و همگانی از این اماکن ورزشی استفاده می‌کردند که هم اکنون با تعطیلی اماکن ورزشی دچار مشکل شده اند.

علی نظری افزود: پس از بازگشایی اماکن ورزشی هم با توجه به سیاست‌های به کار گرفته شده و تبلیغات خیلی منفی از اماکن ورزشی این اماکن با اقبال عمومی دوباره مردم همراه نبوده و این برای مجموعه‌هایی که هرکدام با بیش از چند میلیارد امکانات و تجهیزات هیچگونه بازدهی اقتصادی برای باشگاهداران نداشته است.

دکتر رحیمی یکی دیگر از کارشناسان مسائل اقتصادی در ورزش هم گفت: متاسفانه هم اکنون شاهد حضور انباشته مردم در اماکن عمومی نظیر فروشگاه‌ها و مراکز خرید هستیم که عامل مهم انتقال برای ویروس کروناست درحالیکه برای تداوم فعالیت ورزشگاه‌ها با رعایت اصول بهداشتی و ظرفیت حداقل ۲۰ درصد نیرو هزینه‌های هنگفتی می‌شود، اما بازهم شاهد تعطیلی دوباره اماکن هستیم.

این استاد دانشگاه افزود: در ماه‌های اخیر شاهد فرار بخش خصوصی از ورزش هستیم چراکه اعتقاد دارند هرچند با عشق و علاقه وارد ورزش شده اند و هزینه‌های میلیاردی صرف کرده اند، اما با توجه به نبود بسته‌های حمایتی نهاد‌ها کم کم از این حوزه پرطرفدار خارج خواهند شد.

دکتر رحیمی گفت: هم اکنون در روز‌هایی کرونایی بیشترین خسارت در حوزه ورزش بر دوش بخش خصوصی وارد شده و تنها راه چاره ضرورت حمایت دولت و مجلس از این حوزه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار