کد خبر: ۸۸۸۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱ 17 August 2020

 

۲۳ کیلومتر ریل‌گذاری راه آهن اردبیل – میانه انجام شده است

اردبیل - معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت وزارت راه و شهرسازی گفت: ۲۳ کیلومتر ریل‌گذاری راه آهن اردبیل – میانه در پنج ماه گذشته انجام شده و تلاش بر این است تا این میزان به ۱۰۰ کیلومتر برسد.

به گزارش خبرنگار بازار، عباس خطیبی روز دوشنبه در جریان بازدید معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه از پروژه راه آهن اردبیل – میانه اظهار کرد: ۲۰ سال است که مردم استان در انتظار راه آهن هستند و به همین دلیل دولت ۹ پروژه اولویت‌دار ریلی را در سال جهش تولید تعریف کرده که یکی از این پروژه‌ها راه آهن اردبیل – میانه است.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا این پروژه ریلی را تا پایان دولت دوازدهم تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم که انتظار می‌رود سازمان برنامه و بودجه تمام اعتبار مورد نیاز را تامین و تزریق کند.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه راه آهن اردبیل – میانه به طول ۱۷۵ کیلومتر و در ۱۱ قطعه در حال احداث است، گفت: با توجه به صعب‌العبور بودن مسیر عملیات احداث قطعات مختلف در فصل کاری و در جبهه‌های مختلف در حال انجام است که از ابتدای امسال نیز عملیات ریل‌گذاری آغاز شده و تاکنون ۲۳ کیلومتر ریل‌گذاری به انجام رسیده است.

خطیبی ادامه داد: از ۱۷۵ کیلومتر مسیر اردبیل – میانه ۲۴ کیلومتر تونل و ۳ هزار و ۵۰۰ متر پل خاص است که عملیات احداث پل‌ها و تونل‌ها با جدیت تمام در حال انجام است به طوری که ۱۶ کیلومتر لاینینگ تونل‌ها نیز به اتمام رسیده است.

۸۵ درصد پیشرفت پروژه راه آهن اردبیل – میانه در بخش زیرسازی
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت وزارت راه و شهرسازی گفت: در بخش زیرسازی هم اکنون ۸۵ درصد پیشرفت کار را شاهد هستیم و بنا است تا پایان امسال بخش زیرسازی به اتمام رسیده و تا ۷۰ درصد عملیات روسازی نیز اجرایی شود.

خطیبی در مورد احداث ایستگاه‌های مسافری در اردبیل، فیروزآباد و گنجگاه بیان کرد: با اختصاص ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار در سالجاری بخش عظیمی از این پروژه به اتمام رسیده و در سه ماهه اول سال آینده خط ریلی اردبیل – میانه آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی ارزش ریالی این پروژه عظیم ریلی را ۶ هزار میلیارد تومان با شرایط مالی موجود اعلام و تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه ریلی یک هزار میلیارد تومان نیاز داریم تا شاهد بهره‌برداری از این مجموعه باشیم.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت وزارت راه و شهرسازی ایستگاه اردبیل را یکی از ایستگاه‌های با طراحی مناسب و زیبا دانست و اظهار کرد: بعد از تکمیل راه آهن اردبیل – میانه قرار است طرح‌های پیشنهادی برای ادامه این مسیر تا منطقه مغان مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

خطیبی گفت: اولویت وزارت راه تکمیل و اتمام ۳۴ طرح ریلی در کشور است که البته برای تامین اعتبار آنها باید از محل فاینانس داخلی و خارجی اقدام شود که امسال چهار پروژه ریلی در کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی پروژه‌های افتتاحی را راه آهن خواف – هرات، یزد – اقلید، بستان‌آباد – تبریز و رشت – کاسپین اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار