کد خبر: ۸۹۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ 24 August 2020

 

افزایش ورس شالیزارها در موج دوم بارش‌های گیلان

ایسنا/گیلان مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: موج دوم بارش باران، ورس را در شالیزارهای گیلان افزایش داد.

ابراهیم اکبرزاده در گفت و گو با ایسنا گفت: در موج اول بارش باران در گیلان ۷۵ هزار هکتار از شالیزارها دچار ورس یا خوابیدگی ساقه های برنج شدند و با بارش موج دوم این ورس به ۱۴۰ هزار هکتار رسید.

وی افزود: بارش باران موجب تاخیر در برداشت برنج شده است و تاکنون برداشت برنج در ۷۵ درصد از شالیزارها انجام شده این در حالیست که در سال گذشته در این موقع از سال بیش از ۹۵ درصد برنج استان برداشت شده بود.

اکبرزاده ادامه داد: در صورت مساعد شدن هوا از عصر امروز و فردا، آب شالیزارها تبخیر شده و کشاورزان برای برداشت برنج اقدام خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: کمباین ها آماده برداشت برنج هستند و در شالیزارهایی که کمتر از ۱۵ سانتی‌متر احتمال فرورفتگی ماشین وجود داشته باشد، برداشت محصول به سرعت آغاز خواهد شد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد:در حال حاضر اغلب برنج گیلان رسیده است و فقط در موارد ناچیز که کشاورزان دیر نشاء انجام داده بودند، برنج‌ها هنوز به مرحله برداشت نرسیده‌اند.

وی اظهار کرد: گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و به طور میانگین در این استان بالغ بر ۷۵۰ هزار تن برنج سفید تولید می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار