کد خبر: ۸۹۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸ 25 August 2020

 

برداشت برنج در ۷۰ درصد از اراضی آستانه اشرفیه پایان یافت

رشت - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه از انجام عملیات برداشت در ۷۰ درصد از اراضی زیر کشت برنج این شهرستان خبر داد.

مسعود امیر بنده ای روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه سطح زیر کشت اراضی این شهرستان ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار است، افزود : با توجه به وجود ۷۵۰ دستگاه کمباین در این شهرستان پیش بینی می شد که در سال زراعی جاری ۸۵ درصد از اراضی زیر کشت برنج در این شهرستان بصورت مکانیزه برداشت شود.

وی با اشاره به بارندگی های اخیر گفت : بر اثر شدت و تداوم بارش باران که آبگرفتگی مزارع برنج را به همراه داشته، دستگاه های کمباین نمی توانند به راحتی وارد اراضی کشاورزی شوند که این امر برداشت برنج بصورت مکانیزه را با وقفه روبرو ساخته است.

وی با بیان اینکه بارش باران برداشت محصول برنج را برای کشاورزان منطقه بسیار سخت کرده است، یادآور شد: در حال حاضر برداشت محصول در حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان به دلیل این بارش ها با مشکل مواجه است.

امیربنده ای برداشت محصول برنج را دغدغه بسیاری از کشاورزان منطقه دانست و خاطر نشان کرد : میزان خسارت های ناشی از بارندگی ها به اراضی زیر کشت برنج این شهرستان در حال بررسی است، ضمن آنکه از مجموع اراضی زیر کشت برنج این شهرستان فقط ۱۲.۵ درصد ( ۲ هزار و ۹۰۲ هکتار)   تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دارند.

به گفته وی بارندگی های شدید در زمان برداشت محصول برنج، موجب خوابیدگی خوشه هاو آبگرفتگی مزارع شده و هزینه های برداشت محصول را  برای کشاورزان افزایش داده است.

وی یادآور شد: بطور میانگین سالانه در هر هکتار از اراضی زیر کشت این منطقه ۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم شلتوک برنج به دست می آید که از این میزان ۶۰ درصد به برنج سفید تبدیل می شود.

وی با اشاره به اینکه نشاء برنج همه ساله از اواسط اردیبهشت ماه در اراضی این منطقه انجام می شود، گفت: ارقام هاشمی، علی کاظمی، حسن سرا، گوهر از مهمترین ارقام محصول برنج این شهرستان همواره مورد توجه مصرف کنندگان است.

به گفته امیر بنده ای برداشت برنج همه ساله از اواسط مردادماه آغاز و تا اواسط شهریور ماه ادامه می یابد.

این شهرستان به عنوان یکی از کانون های اصلی تولید برنج در استان،  با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و در شرق گیلان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار