در شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور و مسئولان استانی ۱۵ اولویت استانی مطرح شد و انتظار مساعدت برای اجرای طرح آبرسانی از سد طالقان به قزوین از مهم‌ترین این اولویت هاست
کد خبر: ۸۹۱۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲ 25 August 2020

انتظار مساعدت برای اجرای طرح آبرسانی از سد طالقان به قزوین

 

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین, جمالی پور استاندار در شورای برنامه ریزی و توسعه استان و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: قزوین یکی از استان های پر ظرفیت اما محروم کشور است چه در حوزه گردشگری که قدمت هفت هزار ساله دارد و چه در حوزه کشاورزی که دشت زرخیز آن معروف است .
وی افزود: استان قزوین یک و شش دهم از جمعیت کشور را داراست و نرخ بیکاری در قزوین یک درصد پایین تر از کشور و 45 هزار و 162 نفر جمعیت بیکار استان است.

به گفته استاندار؛ پارسال 17 هزار و 193 شغل در استان ایجاد شد و برای 20 هزار اشتغال و نرخ بیکاری کمتر از 10 درصد در استان برنامه ریزی کرده ایم.
جمالی پور ادامه داد: در سال جاری رتبه 23 درآمد در کشور را داریم و 25 درصد در این زمینه رشد داشته ایم اما تناسبی بین درآمد های وصولی و اعتبارات وجود ندارد .

وی گفت: ۳۰۳ هزار و ۷۰۰ تن گندم خرید تضمینی شده است, 13میلیارد و 400 میلیون تومان وام ازدواج پرداخت شده است.

یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز در این نشست گفت: اولویت های استان آبرسانی از سد طالقان, تکمیل سد بالاخانلو. فاضلاب شریفیه, ساماندهی دولتخانه صفویه, دهکده طبیعت, راه های استان , بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی, زیر ساخت شهرک های صنعتی, ورزشگاه ۶ هزار نفری و پمپاژ آب منطقه الموت و طارم است.
رئیس کل دادگستری استان هم گفت: استان قزوین به 82 هزار متر مربع فضای قضایی نیاز دارد و در این زمینه رتبه 22 کشور را دارد  و در استان 40 هزار متر مربع کمبود فضا داریم .
حجت الاسلام قدرتی افزود: ساختمان دادسرای عمومی انقلاب 80 درصد تکمیل شده و 20 درصد آن باقی مانده است و برای تکمیل ساختمان اداره کل بازرسی هم نیازمند اعتبار هستیم.

منبع: صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار