مریم بخشی همزمان با هفته دولت،  در گفت و گوی اختصاصی مفصلی با خبرنگار ایرنا با تشریح خدمات دولت در حوزه ورزش و جوانان افزود : ورزش گیلان در طول خدمت دولت تدبیر و امید در بخش های مختلف رشد قابل قبولی داشته بویژه از جهت توسعه زیرساخت ها، باشگاه های ورزشی، مربیان و داوران فعال و نیز سرانه فضاهای ورزشی این رشد محسوس و طی هفت سال گذشته صعودی بوده است.

وی عنوان کرد : رشد باشگاه های ورزشی در استان گیلان طی این دولت نسبت به سایر بخش ها بسیار چشمگیرتر و بیشتر است ضمن آنکه هدف ما توسعه ورزش در همه ابعاد و همه بخش ها می باشد.

رشد ۱۳۱ درصدی تعداد باشگاه های ورزشی گیلان در دولت تدبیر و امید

وی به رشد قابل قبول باشگاه های ورزشی طی چند سال اخیر در گیلان اشاره و بیان کرد: تعداد باشگاه های فعال استان پیش از سال ۹۲  از مرز ۵۶۲ باشگاه در استان گیلان عبور نکرده بود.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان ادامه داد: اما اکنون این تعداد یک هزار و ۳۰۰ باشگاه ورزشی در گیلان رسیده است که نشان از گسترش ورزش در این استان دارد.

بخشی افزود :در عین حال ما شاهد رشد قابل ملاحظه ورزش استان در بخش های مختلف هستیم چنانکه همزمان با رشد چشمگیر باشگاه های ورزشی تعداد ورزشکاران این استان نیز افزایش یافته است.

وی به نقش موثر بخش خصوصی در این زمینه اشاره و خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت های ورزشی با حضور بخش خصوصی بسیار حائز همیت است و در راه اندازی باشگاه های ورزشی با ورود ارزشمند آنان توانستیم به این تحول دست یابیم.

احداث خانه ورزش روستایی هدیه دولت به گیلان

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان گیلان همچنین احداث خانه های ورزش روستایی در روستاهای گیلان را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان و اظهار کرد: راه اندازی ۷۰ خانه ورزش روستایی در روستاهای این استان تلاش بسیار ارزنده ای است چنانکه احداث این تعداد خانه ورزش روستایی هدیه دولت تدبیر و امید به منظور رونق ورزش در روستاهای استان می باشد.

بخشی افزود: البته هدف گذاری دولت برای احداث خانه ورزش روستایی بیش از این تعداد بوده و امیدواریم که بتوانیم تا پایان کار دولت تدبیر و امید، خانه های ورزش روستایی بیشتری در روستاهای گیلان احداث و راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اهداف مهم دولت تدبیر و امید در بخش ورزش، همگانی کردن این ورزش و دسترسی آسان اقشار مختلف مردم به امر ورزش است که در این راستا با راه اندازی خانه ورزش روستایی، اقشار مختلف مردم به خصوص نوجوانان و جوانان حاضر در روستاها بیشتر می توانند به امر ورزش پرداخته و در رشته های مختلف ورزشی فعالیت کنند.

رشد قابل قبول مساحت اماکن و سرانه ورزشی در گیلان

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان در خصوص رشد فضاهای ورزشی گیلان در دولت تدبیر و امید نیز  بیان کرد: این بخش نیز رشد خوبی داشته و امیدواریم که با افتتاح پروژه های نیمه تمام بتوانیم شاهد رشد افزون تری در این بخش باشیم.

بخشی اضافه کرد: مساحت اماکن ورزشی ویژه ورزش و جوانان استان گیلان در دولت تدبیر و امید نسبت به گذشته رشد حدود ۲۱ درصدی دارد که این رقم به طورقطع با افتتاح چند طرح ورزشی افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: هم اینک وسعت اماکن ورزشی گیلان حدود یک میلیون و ۳۱۵ هزار متر مربع است که این رقم در دولت قبل حدود یک میلیون و ۷۵ هزار متر مربع بود.

وی تصریح کرد: به هر حال با احداث ورزشگاه و سالن های ورزشی در رشته های مختلف نه تنها سرانه فضای ورزشی گیلان افزایش می یابد، بلکه این امر سبب می شود تا افراد بیشتری جذب ورزش شوند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان در ادامه به سرانه فضای ورزشی روباز و سرپوشیده این استان اشاره و عنوان کرد: در این بخش نیز طی چند سال اخیر شاهد پیشرفت و توسعه بوده ایم و سرانه فضای ورزشی گیلان رشد خوبی داشته است.

بخش بیان کرد: سرانه فضای ورزشی روباز تا سال ۹۲ در گیلان حدود ۳۶۴۰ سانتی مترمربع بود که این رقم با افزایش حدود ۲۰ درصدی به ۴۳۶۵ سانتی متر مربع در سال جاری رسیده است.

وی افزود: همچنین سرانه فضای ورزشی سرپوشیده استان نیز قبل از دولت تدبیر و امید حدود ۷۵۴ سانتی مترمربع بوده که این رقم در سال جاری به ۸۳۱ سانتی مترمربع افزایش یافته و رشد حدود ۱۰ درصدی را در این بخش شاهدیم.

وی اضافه کرد: با توجه به احداث خانه های ورزش روستایی، شاهد افزایش مناسب اماکن ورزشی روستایی نیز هستیم به طوری که تعداد اماکن ورزش روستایی تا سال ۹۲ حدود ۱۲۵ مکان بود که هم اینک با رشد حدود ۲۹ درصدی این اماکن به ۱۶۱ مورد افزایش یافته است.

رشد ۵۵ و ۲۷ درصدی مربیان و داوران ورزش گیلان 

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان در ادامه رشد چشمگیر مربیان و داوران ورزشی این استان را در نتیجه تلاش ها و اقدامات تقویتی در حوزه ورزش دانست و اظهار کرد: در این بخش نیز گیلان در این دولت رشد قابل قبولی داریم.

وی افزود: تعداد مربیان ورزش گیلان در رشته های مختلف در دولت قبل حدود ۹ هزار نفر بود که در رشته های گوناگون ورزشکاران را آموزش و تعلیم می دادند، اما این رقم  در دولت تدبیر و امید به بیش از ۱۴هزار مربی افزایش یافته است که رشدی بسیار چشمگیر است و امیدواریم این روند صعودی در بخش های مربیان و داوران در ورزش گیلان همچنان ادامه یابد.

وی بیان کرد: همچنین حدود چهار هزار داور پیش از دولت تدبیر و امید در ورزش گیلان فعالیت داشتند که این تعداد با رشد حدود ۲۷ درصدی  به ۵۵۰۰ داور افزایش یافته است.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان در خاتمه اظهار کرد: به هرحال تمام سعی و تلاش خود را بکار خواهیم بست تا بیش از پیش ورزش در گیلان گسترش یافته و اقشار مختلف بیشتری از مردم بتوانند در ورزش فعالیت کنند