معاون رئیس جمهور گفت:امروز علي رغم‌ همه تحريم‌ها و تهديد هايي كه متوجه اين‌ نظام‌ است، امنيت‌ و‌ قدرت‌ موشكي ايران‌ را ببينيد در چه وضعيتي قرار دارد يا همين‌ اقتصاد ايران‌ كه وقتي بعضي ها به اصطلاح كم مي آوردند مي گويند به اقتصادتان نگاه كنيد ببنيد در چه وضعيتي‌ قرار دارد؛ اقتصاد ايران يكي از اقتصادهاي بزرگ‌ جهان است.

 

به گزارش ندای گیلان،دکتر  محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در دومین‌ جشنواره کارمند تراز انقلاب اسلامی که  در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، اظهار داشت: می‌توان در سالگرد شهادت رجایی و باهنر فقط یک گرامیداشت ساده برگزار کرد و از کنار آن به سادگی‌ عبور کرد در حالی که باید به واقعیت‌هایی که باعث ترور این‌دو بزرگوار شد با دقت نگاه کرد.
وی‌ افزود: این که آن روز یک رئیس جمهور و نخست وزیر را سعی کردند از بین ببزند در وافع دنبال از بین‌بردن‌نظام‌ بودند لذا امروز هم‌که سال ها از آن روزها می‌گذرد همچنان دشمنان این‌ انقلاب دنبال ساقط کردن این‌نظام هستند؛ حال باید دید چه اتقاقی افتاده که هنوز این دشمنی وجود دارد در حالی‌که می بینیم در جهان مثلا حادثه بوسنی که روی‌می‌دهد بعد از چند سال روابط کشورها عادی می شود.
نوبخت گفت: زمانی نازیسم و فاشیسم یک‌جبهه تشکیل دادند و ‌این‌طرف هم کاپیتالیسم و سوسیالیسم با هم متحد شدند؛ اتحاد این‌ها باعث شد تا در جنگ‌جهانی دوم بیش از ۸۰‌ میلیون نفر از بین‌ بروند و ‌ متفقین بر متحدین پیروز شوند اما از نیمه دوم‌قرن‌ بیستنم این دو اتحادشان به نفاق منجر شد که نتیجه ان بوجود آمدن‌جنگ سرد است به همین‌جهت می بینیم که کودتا هایی را برای ثابت‌کردن تفکرات خود انجام می دهند.
وی افزود: در چنین وضعیتی مجتهد‌ جامع الشرایطی حرفی‌عنوان ‌کرد ‌که می‌توان نه به شرق و‌ نه به غرب وابسته بود؛ این‌ باعث شد نظامی که به هیچ کدام وابسته نبود به نام جمهوری اسلامی ایران متولد شود.
معاون رییس جمهور افزود: منافقین معتقد بودند که با ترور شهیدان رجایی، باهنر و مطهری به عنوان مغزها و دستان این‌نظام اسلامی می‌توان نظام را به سقوط کشاند و‌ در کنار آن اقدام به زدن سر انگشتان این‌نظام یعنی مردم کردند تا بلکه به‌ نتیجه مورد نظر خود دست یابند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بعد از این‌ وقایع جنگ به‌ مردم کشورمان ‌تحمیل شد تا بلکه از این‌طریق نظام جمهوری اسلامی را در ایران ‌به سقوط بکشانند یعنی دشمنی با این نظام‌ ادامه یافت اما چون نتوانستتد از این‌طریق به‌ نتیجه برسند حمله به اسلام را آغاز کردند و برای همین منظور می بینیم که سربریدن افراد توسط تربیت یافتگان غرب را به عنوان اسلام معرفی می کنند.
نوبخت افزود: امروز علی رغم‌ همه تحریم‌ها و تهدید هایی که متوجه این‌ نظام‌ است، امنیت‌ و‌ قدرت‌ موشکی ایران‌ را ببینید در چه وضعیتی قرار دارد یا همین‌ اقتصاد ایران‌ که وقتی بعضی ها به اصطلاح کم می آوردند می گویند به اقتصادتان نگاه کنید ببنید در چه وضعیتی‌ قرار دارد؛ اقتصاد ایران یکی از اقتصادهای بزرگ‌ جهان است و این‌را هم با تکیه بر مقیاس های غربی‌ها عنوان می‌کنیم.