معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های مواصلاتی این استان طی ۲،۵ سال گذشته ایمن سازی شده است.
کد خبر: ۸۹۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 01 September 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ احمد کرمی اظهار داشت: ارتقا ایمنی جاده های ارتباطی ایلام از اولویت های کاری دولت در این استان بوده بطوریکه طی ۳۰ ماه گذشته افزون بر سه هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال در حوزه راهداری ایلام هزینه شده است.

وی افزود: اجرای عملیات روکش آسفالت در راه های اصلی و فرعی بطور جدی در این مدت دنبال و با صرف اعتبار یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال ۳۶۰ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: یکی از برنامه های حوزه راهداری استان ایمن سازی نقاط حادثه خیز است و در مدت یاد شده ۹۸ نقطه با اعتبار ۳۶۰ میلیارد ریال ایمن شده است.

کرمی با اشاره به اینکه در ۲،۵ سال گذشته ۶۳ کیلومتر نیوجرسی و گارد ریل در جاده های ارتبای استان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال نصب شده است، تاکید کرد: ۵۸۰ دستگاه پل نیز در این مدت با اعتبار ۲۶۰ میلیارد ریال تعمیر و بازسازی شده است.

وی از ایمن سازی یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های حوزه استحفاضی استان شامل خط کشی ، نصب علائم راهنمایی و تابلو در بازه زمانی ۳۰ ماه گذشته خبر داد و اضافه کرد: ۸۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این برنامه هزینه شده است.

معاون عمرانی استاندار ایلام، بازسازی ۸۱۰ کیلومتر تخریب بدنه راه های استان ناشی از وقوع سیلاب را با هزینه ۹۵۰ میلیارد ریال از دیگر برنامه های حوزه راهداری استان برشمرد و گفت: سیستم روشنایی مقاطع پرخطر راه های مواصلاتی استان نیز به طول ۲۰ کیلومتر و با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال در مدت یاد شده اجرا شد.

کرمی، احداث راه های جدید در مرز بین المللی مهران به طول ۱۲ کیلومتر و با صرف هزینه ۱۲۰ میلیارد ریال از جمله فعالیت های صورت گرفته در حوزه راهداری استان در ۳۰ ماه گذشته عنوان کرد.

در ابتدای دولت دهم تنها ۴۰ کیلومتر شبکه بزرگراهی در استان ایلام ایجاد شده بود که هم اکنون با افزایش ۳۰۰ درصدی به حدود ۱۵۰ کیلومتر رسیده است.

طول تونل های احداث شده در این استان نیز از سه کیلومتر در ابتدای دولت دهم به ۹ کیلومتر در شرایط کنونی افزایش یافته است.

طول راه‌های اصلی این استان نیز با افزایش ۴۵ درصدی از ۴۰۰ به ۵۸۰ کیلومتر رسیده است، ضمن اینکه با تلاش‌های صورت گرفته طول راه‌های روستایی نیز ۱۵.۵ درصد بیشتر شده است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار