به گزارش الف به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان؛ در پی اظهارات اخیر حجت‌الاسلام پناهیان در سخنرانی شب تاسوعای حسینی (ع) و ایجاد برخی شائبه‌ها پیرامون سخنان ایشان، روابط عمومی استانداری خوزستان طی اطلاعیه‌ای در این زمینه توضیحاتی ارائه کرده است که متن آن بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَقْفُ مَا لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ ۚ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ کُلُّ أُولَٰئِکَ کَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا (سوره اسراء آیه ۳۶)

و (ای انسان) هرگز آنچه را  که بدان علم و اطمینان نداری دنبال مکن که چشم و گوش و دل همه مسئولند.

نقد باید منصفانه باشد،باید عاقلانه باشد، باید مسئولانه باشد، سیاه‌نمایی هنر نیست اینکه برداریم همین طوری بی هوا، این دستگاه را آن دستگاه را، این قوه را، آن قوه را بدون هیچ تمیزی محکوم کنیم، خب هرکسی، هربچه‎ای هم می‌تواند سنگ دستش بگیرد شیشه را بشکند، اینکه هنر نیست. هنر این است که انسان، منطقی حرف بزند، منصفانه حرف بزند برای خاطر هوای نفس حرف نزند، برای خاطر حساب شخصی حرف نزند، برای خاطر قدرت‌یابی حرف نزند، خدا را در نظر داشته باشید. (مقام‌معظم‌رهبری‌مدظله‌العالی)

اخیرا فایل صوتی، تصویری سخنرانی منتسب به یکی از روحانیون اهل منبر در شب تاسوعای حسینی در فضای مجازی منتشر گردید و جمعی از علمای اندیشمند، اصحاب اندیشه و شهروندان شریف خوزستانی واکنش‎هایی در صیانت از حرمت منبر و کرامت انسانی و نفی تخریب و تحقیر و سخنان بدون تامل و تعمق نشان داده‌اند که ضمن قدردانی و سپاسگزاری از مسئولیت‌شناسی و ابراز محبت آنان لازم می‎دانیم نکاتی را به استحضار ملت شریف ایران اسلامی بویژه مردم گرانقدر و صبور استان خوزستان برسانیم.

در سالهای اخیر که مردم خوزستان شاهد بروز برخی مشکلات همچون خشکسالی ، ریزگردها و سیل بوده اند بسیاری از علما و روحانیون در راستای مسئولیت اجتماعی  و رسالت دینی خویش در کنار مردم شریف و مسئولان خوزستان ایستادند و از هیچ کوششی برای کاهش آلام مردم و کمک به خدمات رسانی بهتر و سریعتر به آنان دریغ ننموده‎اند.

سیل سال گذشته از آن جهت سیل همدلی نام گرفت که مردم و مسئولان و اقشار مختلف بویژه علما و روحانیون عزیز بزرگوار بدون هیچگونه چشم داشت ،تبختر و تکبری دست در دست همدیگر گذاشته و آن حماسه بزرگ را رقم زدند. در این میان مایه تاسف و تاثر است که برخی افراد در شرایطی که دشمنان این نظام و آب و خاک در تدارک دلسرد نمودن مردم بودند(و هستند)، عافیت طلبانه در گوشه ای، رحل آسایش و آرامش گزیدند و نه تنها از مردم دلجویی نکردند و به دست اندکاران و خدمتگزاران مردم عزیز که حسب تکلیف شرعی و قانونی در میدان خدمت به ملت حاضر بودند (اعم از مسئولان اجرایی و دولتی تا نیروهای مسلح و قوای مختلف) خداقوتی نگفتند بلکه اینک سعی در بهره برداری  تبلیغاتی از تریبون و منبر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دارند و بی هیچ ملاحظه اخلاقی و شرعی، کارگزاران دولت جمهوری اسلامی را با بیاناتی سخیف خطاب قرار می‎دهند.

رفع مشکل آبرسانی غیزانیه در حالی به بهانه‎ای برای آن ادبیات ناپسند و خلاف شان منبر و مراسم تاسوعا تبدیل گردیده که دولت مورد حمایت سخنران مزبور در ۸ سال زمامداری امور توجهی به این منطقه نکردند و در دوره دولت دوازدهم و تصدی دکترشریعتی در استان خوزستان طرح آبرسانی به روستاهای این منطقه آغاز و دو فاز آن به بهره برداری رسیده و مراحل پایانی فاز نهایی آن در حال انجام است.

پروژه آبرسانی به روستاهای غیزانیه پس از بازدید استاندار خوزستان در سال ۹۵ برنامه ریزی و عملیاتی گردید و اینک بحمدلله و المنه همه مراحل فازهای مختلف آن را یا به بهره برداری رسیده و یا در حال بهره برداری نهایی است. در کلیه مراحل دستگاه های مختلف اجرایی و حاکمیتی استانی و کشوری با تامین امکانات لازم و آبرسانی مستمر در کنار مردم بوده و به وظیفه خود عمل نمودند.

متاسفانه باید گفت بسیاری از شخصیت های والامقام که عمر خود را طبق فرمایش مقام معظم رهبری برای خدمت به نظام و انقلاب و دفاع مقدس صرف نمودند نیز بارها مورد هتک حرمت و سخنان خلاف ادب مشارالیه قرار گرفتند و از این حیث نگرانی وجود ندارد همچنانکه این منش و روش، عادتی برای اصحاب فکر و اندیشه و تعقل تبدیل گردیده است. اما از آنجایی که بیان سخنان عوام فریبانه و فرافکنانه اینگونه افراد ممکن است به ابزاری برای لاپوشانی و عافیت طلبی مبدل گردد لازم دانستیم توضیحاتی ارائه نماییم وخوشبیانه تلاش می کنیم خود را قانع کنیم که سخنان وی از روی جهل وناآگاهی است که با روش غیر اخلاقی و خلاف ادب بیان گردیده است.

در پایان از ایشان و همه کسانی که خود را داعیه دار دفاع از نظام مقدس اسلامی و انقلاب می‎دانند می خواهیم پیامدهای سخنان خود را بسنجند و سخنانی به لسان نرانند که باعث خشنودی و دلشادی دشمنان قسم خورده ی کشور شود و توصیه های اخلاقی قرآن کریم، ائمه اطهار (ع) و فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه قرار داده و به جای هتک حرمت، توهین و تخریب، نقد منصفانه و مستمر را در دستور کار قرار دهند.