کد خبر: ۸۹۴۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳ 02 September 2020
 
  شهردار رشت گفت: سرمایه گذار ها برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف شهر اعلام آمادگی کرده اند اما عقب ماندگی های شهر مانع از همکاری با سرمایه گذاران می شود.
 

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، شهردار رشت در مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی، با حضور در هیئت ابا صالح المهدی محله عینک ضمن تسلیت این ایام بر عزاداران واقعی آن امام، از اقدامات انجام شده در ماه محرم توسط شهرداری اظهار کرد: برداشتن گام بزرگ برای سالم سازی آب رودخانه های رشت از جمله این برنامه ها بود.

ناصر حاج محمدی همچنین با اشاره به افتتاح تصفیه خانه شیرابه پسماند سراوان در این ایام گفت: شهرداری موفق شده است روزانه ۲۵۰ هزار لیتر شیرابه ناشی از پسماند این منطقه را به آب پاک تبدیل کند و سالانه نزدیک به ۱۰۰ هزار متر مکعب شیرابه تصفیه گردد.

وی همچنین با توجه به ظرفیت های طبیعی فراوان آب بندان در رشت افزود: ساخت مصنوعی این آب بندان ها شاید میلیاردها دلار هزینه در برداشت اما به دلیل وجود این موهبت الهی در رشت، مقرر شد با پیگیری های معاون گیلانی رییس جمهور و رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، مبالغ قابل توجهی برای بهسازی این مهم تخصیص یابد.

شهردار رشت با اشاره به بدهی بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومانی و حقوق های شش ماهه معوق کارکنان این شهرداری در هنگام تصدی خاطر نشان کرد: شهرداری رشت با وجود ۴ هزار کارمند، ۳۰ میلیارد تومان در ماه حقوق می پردازد و واضح است که تامین همین مبلغ برای شهرداری، کار آسانی نیست.

این مسئول با بیان اینکه شهرداری رشت روزانه ۸۰۰ تن زباله از سطح شهر جمع آوری می کند از سرکشی بیش از ۲۰۰ بار به منطقه سراوان از زمان تصدی تاکنون خبر داد و افزود: رشت بهترین مردمان، بهترین آب و هوا و بهترین اکوسیستم در کره زمین را دارا است و این شایستگی ها موجب تلاش مضاعف برای حل مشکلات شهر شد.

حاج محمدی گفت: گیلان بهترین استان شمالی کشور است اما مرکز این استان تنها شهری است که در آن فاضلاب های خانگی بطور مستقیم رودخانه می شوند که همین موضوع به نوبه خود شرایط شهر را بسیار بغرنج کرده است.

وی تصریح کرد: در منطقه عینک تعداد زیادی از فاضلاب خانگی بطور مستقیم به تالاب عینک وارد می شود اما دست هایی وجود دارد که نمی گذارد سرمایه گذار به راحتی وارد شهر شود تا اقدام به سرمایه گذاری کند.

شهردار رشت ادامه داد: سرمایه گذار ها برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف شهر اعلام آمادگی کرده اند اما عقب ماندگی های شهر مانع از همکاری با سرمایه گذاران می شود.

شایان ذکر است شهردار رشت پس از حضور در این مراسم به همراه تنی چند از مدیران شهرداری در عزاداری شب تاسوعای حسینی در هیئت ام ابیها نیز شرکت نمودند.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  ۱۱۳
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار