درپی اقدام واشنگتن؛
دیوان کیفری بین المللی به اقدام آمریکا در تحریم مقامات این دیوان واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.
کد خبر: ۸۹۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴ 03 September 2020

 

 

دیوان کیفری بین المللی به تحریم آمریکا واکنش نشان داد

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین، دیوان کیفری بین المللی با صدور بیانیه ای اقدام آمریکا در تحریم مقامات این دیوان را محکوم کرد.

دیوان بین‌المللی کیفری در بیانیه‌ای آورده است: دولت ایالات متحده امروز تحریم‌هایی را علیه دادستان دیوان بین‌المللی و یک مقام ارشد دفتر او اعلام کرد.

دیوان کیفری بین المللی با «بی‌سابقه و غیرقابل‌قبول» دانستن این اقدام، افزود: چنین اقداماتی فقط تلاش مشترک ما برای مبارزه با مصونیت در برابر جنایات عمومی را تضعیف می‌کند.

آمریکا دادستان دیوان کیفری بین‌المللی را به دلیل تحقیق از نظامیان آمریکایی هدف تحریم قرار داد.

گفتنی است، دیوان کیفری بین المللی در سال های گذشته اعلام کرد که قصد دارد درباره جنایات جنگی در افغانستان شامل جنایت هایی که توسط نظامیان تروریست آمریکائی در این کشور به انجام رسیده است؛ تحقیقاتی را آغاز کند.

نشریه فارین پالیسی در این باره اعلام کرده بود که «فاتو بنسودا» دادستان کل دیوان کیفری بین المللی لاهه تحقیق و تفحص خود در این خصوص را آغاز خواهد کرد.

بر اساس اعلام رسانه ها مقامات آمریکائی در همان زمان ابراز نگرانی خود از این اقدام احتمالیِ دادگاه به لاهه را ابراز و دادستان آن را به تحریم تهدید کرده بودند.

لازم به ذکر است، آمریکا در سال ۲۰۰۱ میلادی به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله کرد؛ تهاجمی که نه تنها این پدیده مصنوع غرب را نابود نکرد؛ بلکه اَشکال مختلف و جدیدی از آن را در از غرب آسیا تا آسیای میانه و قفقاز در راستای نیل به اهداف واشنگتن گسترده نمود.

در این راستا، نظامیان تروریست آمریکائی مستقر در افغانستان بارها مرتکب جنایت هائی علیه غیرنظامیان افغانستان شدند به نحوی که اعتراضات مردمی گستره ای را در پی داشته است.

منبع:مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار