در دیدار با نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی
معاون رئیس جمهور: ۴۱شرکت دانش بنیان با ارزش ۲۸۰هزار میلیارد تومان در بازار بورس فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۵۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵ 05 September 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید وجود نیروی انسانی خلاق هر مجموعه را عامل مهم توسعه آن خصوصا در زمینه های اقتصاد دانش بنیان دانست و گفت: دانشگاهها و مراکز آموزشی در زمینه شکوفایی استعداد های دانش بنیان نقش بی بدیلی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

ستاری با بیان این که ۵هزار و ۳۰۰شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند گفت: ۴۱شرکت دانش بنیان در تابلوی بورس کشور با ارزش ۲۸۰هزار میلیارد وجود دارند.

او سرمایه گذاری بخش خصوصی در عرصه پژوهش را یکی از ضروریات امروز جامعه علمی کشور دانست و افزود: دانشگاهها باید اقتصاد دانش بنیان خود را تقویت کرده تا بدین وسیله بتوانند گره گشای مسائل و مشکلات جامعه باشند.

وی همچنین بر تقویت فرهنگ کارآفرینی در جامعه حمایت از این قشر خلاق و فعال تاکید کرد.

در این نشست همچنین نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: پارک علم و فناوری به حمایت‌های ویژه نیاز دارد تا به این طریق شرکت‌های دانش بنیان بیشتر شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در دیدار با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اظهار داشت: با توسعه شرکت های دانش بنیان و توجه به این بخش می‌توان طرح‌ها و ایده‌های فعالان این بخش را عملی کرد.

وی بیان کرد:صندوق پژوهش و فناوری باید با بودجه خوبی تامین شود و در این صورت می‌توان تاثیر آن را دید و این بخش در این صورت می‌تواند مفید واقع شده باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه ادامه داد: موقعیت آذربایجان‌غربی یک موقعیت ویژه‌ای است و می‌توان بعضی از مباحث علمی را به خود استان واگذار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: اساتید علوم انسانی هم باید به سمت شرکت‌های دانش بنیان بروند که نتیجه آن ارتقا دانش اساتید نیز هست.

وی ادامه داد: باید راه و روش این امر را به اساتید این بخش نشان داد و باید نگاه ویژه‌ای به این اساتید داشته باشید.

آقای شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره به این که ایران اسلامی در تولید علم جز پنج وشور نخست بوده و رتبه۱۶ جهان را داریم گفت: روند اخذ مجوزهای شرکت های دانش بنیان باید تسهیل شود و رابطه صنعت، دانشگاه و شرکتهای دانش بنیان نیز توسعه یابد.

حجت الاسلام ذاکر یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان نیز در این جلسه بر تقویت همکاریهای علمی با کشورهای همسایه و استفاده از ظرفیت بالقوه استان در جهت ارتقا سطح فن آوری و افزایش بهره وری تولید شرکت های دانش بنیان و حمایت بیش از پیش از جامعه نخبگان تاکید کرد.

حضرتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این جلسه با اشاره به این که در چهار سال گذشته بیش از ۱۷میلیارد تومان اعتبار مصوب و یازده میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته برای پارک علم و فن آوری استان داشته ایم گفت: ۶میلیارد تومان نیز از منابع استانی برای کمک به پارک علم و فن آوری در نظر گرفته شده که قسمتی از آن تخصیص یافته و قسمتی دیگر نیز تخصیص خواهد یافت.

جلیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه از ظرفیت بسزای کشاورزی استان گزارشی ارائه کرد و گفت: تا به حال از ۸۳۰هزار هکتار اراضی کشاورزی استان ۶۵۰هزار هکتار طرح کاداس اجرا شده که موضوعی منحصر به فرد است.

در این جلسه آقای نوبخت رئیس پارک علم و فن آوری آذربایجان‌غربی به ارائه گزارش از عملکرد این نهاد پرداخت و گفت: ۱۲۰واحد فن آور در پارک علم و فن آوری استان فعالیت می کنند که ۵۰۰نفر اشتغال زایی شده است.

همچنین در این جلسه در رابطه با وضعیت آب و خاک دریاچه ارومیه بحث و بررسی شد و ایجاد رسوب گیری و بادشکن ها غیرزنده در حوزه آبریز دریاچه ارومیه مورد تاکید قرار گرفت.

در این جلسه نمایندگان شرکتهای دانش بنیان نظرات و ایده های خود را بیان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار