معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: در حالی که استان قم ظرفیت جمعیت کنونی را براساس مساحت ندارد برخی به فکر ایجاد شهر جدید برای این شهر و آغاز دوباره مهاجرت ها هستند.
کد خبر: ۸۹۶۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۳ 08 September 2020

به گزارش تابناک قم، محسن بهشتی در کارگروه مدیریت گرد وغبار قم که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با تاکید براینکه استان قم در حال حاضر توانایی جذب جمعیت جدید را ندارد، اظهار کرد: استان قم دارای ظرفیت محدودی است که این مساحت پاسخگوی نیاز جمعیت استان قم نیست.

وی با اشاره به ایجاد شهر جدید برای افزوده شدن به مجموعه استان قم گفت: درحالی‌که توان محیطی قم پاسخگوی جمعیت حاضر نیست برخی به دنبال ایجاد شهر جدید و آغاز مجدد فرآیند مهاجرت‌ به این استان هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با عنوان اینکه توسعه صنعتی در سال های گذشته وضعیت زیست محیطی را به خطر انداخته است، تصریح کرد: نباید توسعه را به معنای نابودی محیط زیست دانست اما در این راستا به افرادی که دارای ایده و صاحب فکر هستند نیاز داریم و باید از تجربه های موفق کشورهای پیشرفته بهره برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به پدیده گرد و غبار در قم اشاره و بیان کرد: براساس تحقیقات انجام شده 18 استان در سطح کشور با پدیده گرد و غبار دست به گریبان هستند.

بهشتی با عنوان اینکه گردوغبار یک پدیده چندوجهی در کشور است، تصریح کرد: یک دستگاه خاص نمی تواند به تنهایی نسبت به برطرف کردن مشکلات این پدیده اقدام کند و این کار نیازمند یک مشارکت جمعی است.

وی با اشاره به درگیری 30 درصدی مساحت استان قم با پدیده گرد و غبار و افزایش روزهای آلوده بیان کرد: این مسئله بسیار خطرناکی است که می طلبد بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به وجود محدودیت منابع مالی بیان کرد: این محدودیت ها سبب شده تا مسائل مربوط به محیط‌زیست در سال های اخیر به‌درستی دنبال نشود.

وی با بیان اینکه کانون گرد و غبار قم بر استان های دیگر نیز تاثیر دارد، تصریح کرد: برای برطرف کردن این معضل باید نشست‌ های منطقه‌ای با مسوولان شهرهای اطراف در مدیریت گردوغبار انجام شود تا بتوانیم این معضل را به صورت شایسته مدیریت کنیم.

بهشتی در ادامه به دریاچه نمک وحوض سلطان اشاره کرد وگفت: پدیده گردوغبار نمکی دو معضل اساسی قم در مبارزه با فرسایش خاک است.

وی با بیان اینکه براساس بررسی ‌های کارشناسان، بارندگی‌های دو سال اخیر مقطعی بوده است، تصریح کرد: نمی توانیم روی این بارندگی ها حساب خاصی باز کنیم به همین دلیل قم همچنان در شرایط کم‌آبی و اقلیم خشک قرار دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار