طرح آبرسانی به شهر اقبالیه روز چهارشنبه با حضور استاندار قزوین و جمعی از مسوولان استان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۹۷۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷ 10 September 2020

 

طرح آبرسانی به شهر اقبالیه به بهره برداری رسید

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین، پروژه ارتقای کمی و کیفی آب آشامیدنی شهر اقبالیه یکی از مطالبات دیرین مردم این منطقه بود که با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال به بهره برداری رسید .
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان گفت: ۶ پروژه عمرانی تامین آب آشامیدنی در مناطق شهری و روستایی شهرستان قزوین به مناسبت هفته دولت به بهره برداری رسید .
داراب بیراوند با بیان اینکه  برای اجرای این طرح ها اعتباری بالغ بر ۴۸ و نیم میلیارد ریال هزینه شده است ، افزود: به همین منظور حفر و تجهیز چاه شماره یک شهر قزوین با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال، حفر و تجهیز چاه شماره ۹ شهر اقبالیه با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال و اجرای شبکه داخلی روستای بوچینک کوهین با اعتبار ۲۰۰ میلیون ریال است.
وی اظهار داشت: همچنین ساخت مخزن ۲۰۰ متر مکعب روستای لات الموت غربی با اعتبار ۲۵۰۰ میلیون ریال ، ساخت مخزن ۱۵۰ متر مکعبی روستای میلک الموت غربی با اعتبار ۲۰۰ میلیون ریال  و ساخت مخزن ۵۰۰ متر مکعبی روستای خشکچال الموت شرقی با اعتبار۶ هزار میلیون ریال از جمله طرح های شهرستان قزوین که به مناسبت هفته دولت به بهره برداری رسید.

این مسوول با اشاره به اجرای ۱۷پروژه عمرانی تامین آب آشامیدنی در مناطق شهری و روستایی  استان قزوین همزمان با هفته دولت افزود:  برای اجرای این طرح ها اعتباری بالغ بر ۱۰۰میلیارد ریال هزینه شده است .
بیرانوند افزود: در استان قزوین حدود ۶۴ درصد جمعیت شهری و ۸۹ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب هستند و شاخص بهره مندی از آب شرب نیز حدود ۸۵ درصد است.
وی اظهار داشت: همچنین در استان قزوین ۲۲۰ پروژه فعال در شهر و روستا داریم که تکمیل آنها ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
این مسوول اضافه کرد: ۳۰۴ هزار مشترک شهری با پوشش ۲۶ شهر در استان از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند و ۸۱ میلیون مترمکعب آب مصرفی از ۱۶۲ حلقه چاه استحصال می‌شود.
وی طول شبکه آب شهری را دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: در استان قزوین ۸۰۴ روستا داریم که که ۶۹۹ روستا بالای ۲۰ خانوار است و ۲۸۵ هزار نفر تحت پوشش شبکه آب بهداشتی قرار دارد و طول شبکه روستایی بالغ بر ۴۲۰۰ کیلومتر و دو برابر شبکه شهری است.
وی در خصوص هدر رفت آب نیز گفت: به دلیل فرسودگی شبکه، انشعاب غیر مجاز، آب محاسبه نشده و قرائت نشده و مصرف بی رویه شاهد هدر رفت آب شهری و روستایی هستیم که هدر رفت آب شهری ۱۸ درصد و روستایی ۳۶ درصد است.
اقبالیه از توابع بخش مرکزی شهرستان قزوین، با ۷۰ هزار نفر جمعیت در هشت کیلومتری شهر قزوین قرار دارد.

منبع:ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار