دادستان عمومی و انقلاب قزوین از رفع تصرف بیش از ۲۷۵ هکتار از اراضی ملی و طبیعی این استان از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: ارزش ریالی این اراضی بیش از ٣٣ میلیارد ریال است.
کد خبر: ۸۹۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱ 10 September 2020

 

رفع تصرف از ۲۷۵ هکتار اراضی ملی در استان قزوین

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین،محمدقاسمی اظهار کرد: برای دستگاه قضایی صیانت و حفاظت از حقوق بیت‌المال، کاملا جدی است و با حساسیت خاصی نسبت به موضوعات مطروحه در این حوزه ورود پیدا می‌کند و انتظار ما این است، تمامی دستگاه‌های متولی نیز در اجرای وظایف قانونی خود قاطعانه عمل کنند.

وی با بیان این که اراضی ملی و منابع طبیعی از مصادیق بارز حقوق عامه است، تصریح کرد: اراضی ملی و منابع طبیعی، سرمایه و میراثی گران بها و امانتی در دست ما برای آیندگان است که متأسفانه طی سال‌های گذشته، بسیار مورد تعرض و تصرف متخلفان، سودجویان و منفعت طلبان قرار گرفته و همه روزه نیز به دلیل خلاء‌های قانونی و عدم نظارت‌های دقیق، شاهد دست اندازی به این اراضی هستیم.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه از رفع تصرف بیش از ۲۷۵ هکتار  از اراضی ملی و طبیعی این استان از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: ارزش ریالی این اراضی بیش از ٣٣ میلیارد ریال است.

قاسمی در ادامه به قلع و قمع مستحدثات اشاره کرد و افزود: در راستای حفظ اراضی طبیعی و ملی و جلوگیری از تغییر کاربری آن‌ها ۲۲ مورد نیز قلع و قمع بناهای احداث شده در این اراضی صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: صیانت از حقوق بیت‌المال صرفاً مختص دستگاه‌های مربوطه نیست، بلکه همه دستگاه‌ها، نهادها، گروه‌ها و آحاد جامعه باید به فراخور وظایف خود، در حفظ حقوق بیت‌المال، با مسئولیت پذیری اجتماعی ایفای نقش کنند و این یک وظیفه و تکلیف ملی است و همه باید در این راستا مشارکت داشته باشند.

منبع:ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار