کد خبر: ۸۹۷۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ 10 September 2020

 

عملیات چهار خطه کردن محور خمام پیربازار به ضیابر آغاز شد

رشت _ ایرنا _ با حضور معاون رئیس جمهور عملیات بهسازی محور پیربازار به ضیابر به طول ۳۳کیلومتر با اعتبار ۲۹۴میلیارد ریال آغاز شد.

محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور با حضور در این آئین خواستار تسریع در اجرای این پروژه با  نگاه ویژه شد و  افزود: این پروژه بصورت مستقل اعلام شده و اعتبارات خاص خود را دریافت خواهد کرد .
دلخوش نماینده شهرستان صومعه سرا نیز در این مراسم  با تقدیر از حمایت ویژه دولت و اجرای همزمان چهار پروژه ملی در این شهرستان اظهار داشت: پیشرفت راه آهن و ریل قطار یکی از بهترین و بی نظیر ترین اقدامات انجام شده در گیلان است .
وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت دکتر نوبخت به عنوان افتخار کشور برای توسعه گیلان بهره ببریم خاطرنشان کرد: کشاورزان امسال دچار خسارت شدید شده اند که بیمه ۱۰ تا ۱۵ درصد را پرداخت می کند که دولت باید حمایت ویژه ای در این بخش داشته باشد .

به گزارش ایرنا ، در فاز اول این طرح از حد فاصل پیربازار به نوخاله به طول ۷/۵کیلومتر ۴۰ میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده است .

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از جاده پیربازار – ضیابر در دی ماه سال ۹۸ گفته بود ۱۰ میلیارد تومان برای مطالعات و نقشه برداری این طرح اختصاص یافته است که در سال ۹۹ در ردیف طرح های ملی قرار می گیرد.

چهار پروژه کمربندی تولمشهر، چهار باند کردن جاده فومن به پونل، پروژه پیربازار به ضیابر و پروژه جاده کلیدبر طاهرگوراب ماسال از مهمترین پروژه های ملی صومعه سرا است که مورد بازدید وزیر راه و شهرسازی قرار گرفته بود .
به گفته سرهنگ عاشوریان فرمانده پلیس راه انزلی در ۶ماه گذشته یک تصادف منجر به فوت یک نفر و ۴۲ تصادف منجر به جرح ۵۰ نفر در حوزه پیربازار به ضیابر داشتیم  .

وی افزود: عدم رعایت حق تقدم، نداشتن شانه خاکی مناسب  از بزرگترین مشکلات این محور با یک مسیر رفت و برگشت است .
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارای سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار