رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قم با اشاره به ارائه سالانه ۵۶ هزار درخواست شهرسازی به شهرداری قم گفت: اگر بتوانیم مجوز ساخت و استعلام ها را غیر حضوری کنیم مراجعه به شهرداری کاهش ۷۰ درصدی خواهد داشت.
کد خبر: ۸۹۸۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۵ 13 September 2020

به گزارش تابناک قم ،کوروش محمدحسینی با اشاره به اهمیت گسترش خدمات غیرحضوری در شهرداری قم اظهار داشت: سالانه بیش از ۵۶ هزار مورد درخواست شهرسازی از طرف شهروندان ارائه می‌شود که ۷۰ درصد مربوط به استعلام ها بوده که اگر بتوان این ۲ بخش مجوز و استعلام ها را الکترونیکی کنیم ۷۰ درصد از مراجعه ها کاسته خواهد شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سیستم‌های پرداخت الکترونیکی در حمل‌ و نقل عمومی شهر، تصریح کرد: نصب تجهیزات QR بر روی تاکسی‌ها، یکی از شیوه‌ای نوین در حوزه پرداخت شهروندی است که برای پیشگیری از کرونا، سامانه پرداخت الکترونیکی روی نیمی از تاکسی‌ها نصب شد و به‌زودی بر روی همه تاکسی‌ها نیز نصب می‌شود.

رئیس فناوری اطلاعات شهرداری قم خاطرنشان کرد: این طرح از سه ماه قبل آغاز شده و کار نصب نیز از ۱۰ روز گذشته به‌طورجدی کلید خورد و قابلیت شارژ به هر میزان مبلغ برای شهروندان امکان پذیر است، در این طرح یکپارچه کردن پرداخت به‌صورت آفلاین همچون کارت پرداخت و آنلاین مانند کیف پول دنبال می‌شود.

محمدحسینی همچنین ضرورت توجه به بازیافت از مبدا را موردتوجه قرار داد و گفت: همیار بازیافت در تفکیک زباله از مبدا و تخصیص یک سری تسهیلات به شهروندان ارائه می‌دهد که تاکنون ۷۷ هزار همیار بازیافت ثبت‌نام کرده و امتیاز گرفته‌اند.

وی یادآور شد: شاخه یکی دیگر از قابلیت‌های مهم پرتال شهرداری و جز پروژه طرح های اقتصاد مقاومتی است که خدمات در این شبکه اجتماعی به‌صورت گروهی ارائه می‌شود.

این مقام شهرداری قم با بیان اینکه در این درگاه، خدمات مختلفی به جامعه مخاطب از طریق ابزارهایی چون کانال‌های اطلاع‌رسانی، گروه‌های همفکری، گیمی‌فیکیشن و امتیازدهی، رتبه‌بندی و رنکینگ، برگزاری مسابقه ها، قرعه‌کشی‌های آنلاین، نظرسنجی و سایر امکان ها ارائه شدنی است، یادآور شد: نقشه نمای شهر قم یک سامانه مسیریابی برای مکان یابی و دسترسی سریع به خدمات شهری است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار