دادستان‌های برزیلی در جریان تحقیقات در پرونده فساد گسترده موسوم به "کارواش" رئیس‌جمهوری پیشین را به پولشویی متهم کردند؛ کمتر از یک‌ سال پس از آنکه دیوان عالی این کشور دستور آزادی او از زندان را داد و او در پرونده دیگری خواستار فرجام‌خواهی شد.
کد خبر: ۸۹۹۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶ 15 September 2020

 

رئیس‌جمهوری سابق برزیل دوباره به پولشویی متهم شد

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دادستان‌های برزیلی می‌گویند، لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا، رهبر سابق جناح چپگرا که بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ بر مسند قدرت نشسته بود، از یک غول ساخت و ساز برزیلی با نام "اودبرشت" رشوه‌ای به نام کمک به موسسه‌ای که با نام او فعالیت داشت، دریافت کرده است.

به گفته آنها، او به صورت غیرقانونی مبالغی را در حساب‌هایش در ازای اعطای قراردادهایی با شرکت نفت دولتی برزیل تحت عنوان "پتروبراس" دریافت کرده بود.

وکلای این رئیس‌جمهوری پیشین برزیل از اتهامات جدید ابراز شگفتی کرده و معتقدند دادستان‌ها هیچ سندی برای تایید ادعاهایشان ندارند. دا سیلوا بارها ابراز بی‌گناهی کرده و دادستان‌ها در پرونده تحقیقاتی "کارواش" را به داشتن انگیزه‌های سیاسی متهم می‌کند.

دادستان‌های برزیلی همچنین اولین وزیر دارایی او و رئیس موسسه لولا را متهم کرده‌اند که او رد می‌کند.

چهارمین اتهام دا سیلوا از تحقیقات کارواش درست پس از آن مطرح شد که چندین دادستان از گروه ضربت ضد فساد خارج شدند. رئیس این گروه به دلیل آنچه مشکلات خانوادگی خواند، سمتش را ترک کرد.

دا سیلوا بابت محکومیت در پرونده فساد و پولشویی مرتبط با خرید یک آپارتمان ساحلی در ایالت سائوپائولو درخواست استیناف داده است. یک دادگاه‌ ارشدتر در ژانویه ۲۰۱۸ این حکم را تایید کرد که به زندانی شدن این رئیس‌جمهوری پیشین برزیل سه ماه پس از آن منجر شده و اجازه نداد که او در انتخابات ریاست جمهوری امسال نامزد شود.

منبع:ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار