امام‌جمعه لارستان با اشاره به اینکه دشمن در سایه تحریم‌های ظالمانه و فشارهای همه‌جانبه علیه ملت ایران همچنان به دنبال اهداف شوم خود است، تصریح کرد: گزینه مقاومت تنها راهکار مقابله با مستکبران است.
کد خبر: ۹۰۰۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 19 September 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، آن ایام را سرشار از حماسه‌آفرینی‌ها برشمرد و اظهار کرد: دفاع مقدس گفتمان مقاومت در مقابل مستکبران و در مواجه با آنان را ثابت کرد.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس برای کشور ایران به یک عامل بازدارنده در مقابل تهدیدات دشمنان در عصر کنونی تبدیل‌شده است، افزود: رمز پیروزی ملت ایران در جنگ تحمیلی اتکاء به قدرت لایزال الهی بود که همواره باید در بین نسل‌های مختلف انقلاب اسلامی منتقل شود.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه آمریکا با تحریک صدام و به راه انداختن جنگ ۸ ساله علیه ملت ایران چند هدف عمده را دنبال می‌کرد، یادآور شد: تحلیل قوای نظامی ایران، مستهلک کردن ابزارآلات جنگی، نابودی مراکز حساس تولیدی و اقتصادی، منهدم کردن پالایشگاه‌ها و محروم کردن کشور از نفت، از بین بردن راه‌آهن و ارتباطات، نابودی مخابرات و در نهایت متلاشی کردن انقلاب نوپای اسلامی بود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه دشمن در سایه تحریم‌های ظالمانه و فشارهای همه‌جانبه علیه ملت ایران همچنان به دنبال اهداف شوم خود است، تصریح کرد: گزینه مقاومت تنها راهکار مقابله با مستکبران است.

حجت‌الاسلام موسوی با برشمردن برخی از دستاوردهای دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: حفظ و تثبیت انقلاب و نظام اسلامی، حفظ استقلال و تمامیت ارضی ایران، صدور انقلاب اسلامی به‌ واسطه گفتمان مقاومت، ایجاد بازدارندگی دفاعی مؤثر، شکوفایی برخی استعدادهای بالقوه، اثبات حقانیت ایران در مجامع بین‌المللی، تبدیل‌ شدن رژیم صدام به تهدیدی برای جهان عرب، افزایش اعتمادبه‌نفس و شجاعت مسوولان خارجی در مقابل زیاده خواهان، برخورداری از تجربه سنگین مربوط به آتش‌بس میان ایران و عراق، افزایش شناخت ملت ایران از فرهنگ سلطه‌گری حاکم بر دنیا و شکل‌گیری حمایت‌های مردمی از سیاست‌های خارجی جمهوری اسلامی ایران بخشی از دستاوردهای دوران دفاع مقدس برای کشور بود.

وی با ابراز خرسندی از الگوگیری ملت‌های مختلف در کشورهای یمن، سوریه، عراق، فلسطین، سوریه و غیره از انقلاب اسلامی ایران، ادامه داد: امروز عده زیادی در کشورهای آفریقایی و حتی آمریکا هم ندای گفتمان مقاومت در مقابل مستکبرین شنیده می‌شود.

امام جمعه لارستان با تأکید بر اینکه دفاع مقدس موجب بازدارندگی دفاعی شد به‌طوری‌که ایران اسلامی هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی ۲۵۰ میلیون دلاری را مورد اصابت قرار می‌دهد اما آنها هیچ غلطی نکردند، گفت: اسرائیل تأسیسات هسته‌ای سوریه، عراق و سودان را بدون اعلام قبلی منهدم کرد اما سالیان سال تهدید می‌کند و جسارت حمله به ایران را ندارد.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های بالای اعتقادی ملت ایران که ریشه در فرهنگ اهل‌بیت(ع) و عاشورا دارد، افزود: در دوران دفاع مقدس نخبگان جوان بااستعدادهای بالقوه خود که برخواسته از ملت ایران بودند، در سایه سختی‌ها به فعلیت رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار