رئیس جمهور لبنان با بیان این که کشورش به حمایت بیشتر جامعه جهانی ونهادهای بین المللی نیاز دارد تأیید کرد: لبنان در یک دوراهی سرنوشت ساز و حساس قرار دارد.
کد خبر: ۹۰۰۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶ 19 September 2020

 

عون: لبنان در یک دوراهی سرنوشت ساز قرار دارد

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین، به نقل از المیادین، میشل عون، رئیس جمهور لبنان جمعه شب در توئیتی تأکید کرد که لبنان در دو راهی سرنوشت ساز میان آرزوی دستیابی به اهداف توسعه پایدار و بحران های اقتصادی ، مالی ، پولی و اجتماعی قرار دارد.

وی در این توئیت اظهار داشت که لبنان به پشتیبانی بیشتر جامعه بین المللی و سازمان های وابسته به سازمان ملل برای کمک به عبور از شرایط اضطراری بسیار نیاز دارد.

عون در این توئیت نوشت:  "ما اول باید روی یک واکنش سریع کار کنیم تا بحران ها را حل کنیم ، و این بخشی از اصلی است که در دستور کار سازمان ملل متحد بر آن تاکید شده یعنی اصل" هیچ کس را پشت سر رها نکن" تا  به گروه های نیازمند و فقیر و بخشهای حاشیه نشین و آسیب دیده کمک شود. در ثانی ما باید نزدیک به ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را که آسیب دیده و به طور کامل تخریب شده اند و منجر به آوارگی ۳۰۰ هزار شهروند شده، تعمیر کنیم ، به ویژه با نزدیک شدن به فصل زمستان که اوضاع دشوار میشود. سوم ، ما باید بندر بیروت را به عنوان شریان حیاتی اقتصاد لبنان بازسازی و خسارت سنگین وارد شده به بخشهای بهداشت ، آموزش ، غذا ، ساخت و ساز ، جهانگردی را جبران کنیم. "

وی از "کشورهای برادر و دوست و نهادهای بین المللی که با مهربانی در ارائه کمک و ارائه کمک فوری و بشردوستانه قدم برداشته اند" تشکر کرد.

در چارچوب تلاش ها برای تشکیل دولت لبنان ، ریاست جمهوری لبنان روز جمعه اعلام کرد که میشل عون با امانوئل ماکرون ، رئیس جمهور فرانسه گفتگوی تلفنی کرده است.

در این تماس درباره روند تشکیل دولت و لزوم ادامه تلاش ها برای تشکیل هرچه سریعتر دولت لبنان گفتگو شد.

منبع:ایسنا

برچسب ها: لبنان ، دولت ، فرانسه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار