معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ایران:
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ایران از اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه خبر داد و گفت: برای تمامی خوابگاه‌ها اتاق قرنطینه پیش بینی شده است و در ابتدای هفته یک بسته بهداشتی در اختیار دانشجویان قرار داده می‌شود.
کد خبر: ۹۰۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸ 19 September 2020

 

 

دانشجویان تنها با معرفی نامه معاونت آموزشی به خوابگاه ها معرفی می شوند

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین، دکتر یوسف شفائی خانقاه درباره فعالیت های معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ایران به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید گفت: دانشجویان تنها با معرفی نامه معاونت آموزشی به خوابگاه ها معرفی می شوند.

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت برنامه ریزی به منظور حفظ سلامت دانش جویان و در راستای رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پیش از شروع سال تحصیلی جدید در جلسه با معاونت آموزشی، تصمیم بر این شد که دانشکده ها اسامی دانشجویان خود را طبق الزام حضور مشخص کرده و به معاونت آموزشی تحویل دهند و سپس معاونت آموزشی، این دانشجویان را با معرفی نامه و بازه زمانی حضور دانشجویان در دانشگاه جهت خوابگاه به معاونت دانشجویی معرفی کند.

شفائی درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در همه خوابگاه‌ها به صورت هفتگی، یک بسته ماسک هفت عددی به ازای هر دانشجو در اختیار خوابگاه قرار داده می‌شود و علاوه بر آن، وجود مایع ضد عفونی کننده دست در ورودی خوابگاه ها و راهروها برای استفاده دانشجویان و البته ضد عفونی مداوم راهروها و راه پله های خوابگاه با مواد ضدعفونی کننده برای گند زدایی از برنامه های عمومی اجرایی در خوابگاه ها خواهد بود.

وی تاکید کرد: در ضمن در هر خوابگاه، یک اتاق تحت عنوان قرنطینه پیش بینی شده است و در صورت لزوم نیز پزشک انکال برای رسیدگی سریع به بیماران پیش بینی شده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره امکان رعایت فاصله اجتماعی در خوابگاه ها افزود: رعایت فاصله اجتماعی در خوابگاه بدین صورت است که دانشجویان در اتاق های کوچک یک نفر و در اتاق های بزرگ دو نفر اسکان داده می‌شوند که در تمامی خوابگاه های دانشگاه این موارد رعایت شده است و سرویس های ایاب و ذهاب نیز با ۵۰ درصد ظرفیت سرویس‌دهی می کنند. 

وی با اشاره به ارتباط و تعامل معاونت فرهنگی و دانشجویی با شورای صنفی در دوران کرونا گفت: با توجه به اینکه توصیه به عدم برگزاری جلسات به صورت حضوری است، ارتباط با نماینده دانشجویان و دانشجویان به صورت تلفنی و مجازی انجام می‌شود و برگزاری جلسه در سالن های بزرگ با حفظ فاصله و در زمان های کوتاه انجام می‌شود.

به گزارش مفدا، شفائی اظهار داشت: اگرچه امسال دانشگاه ها به دلیل شرایط ویژه ناشی از شیوع ویروس کرونا ناگزیر به تغییر رویه در شیوه های آموزشی خود هستند اما همچنان در تلاشند تا بستر تعلیم و تعلم را برای فرزندان این مرز و بوم به بهترین شکل آماده کنند.

منبع:ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار