سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری کرونا استان قزوین:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: در حوزه مقابله با کرونا دیگر نظارت صرف پاسخگو نیست و باید به شکل عملیاتی و میدانی برای مبارزه با این بیماری اقدام کرد.
کد خبر: ۹۰۰۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸ 19 September 2020

 

 

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین،منوچهر حبیبی  در ستاد مقابله با کرونا، افزود: در مقابله با بیماری کرونا و نظارت بر اصناف، بازار، واحدهای تولیدی، مطب‌ها، ادارات و دستگاه‌ها باید با نهیب، تهدید، برخورد ،جریمه و اقدام عملیاتی ورود کرد تا بتوان بر این بیماری پیروز شد.

این مسوول با بیان اینکه متاسفانه کنترل‌ها و نظارت‌ها شل و ضعیف شده است، افزود:در حوزه نظارت‌ها باید بی رحمِ بی رحم برخورد کرد چون جان و سلامتی مردم و شهروندان بسیار مهم است و نباید در این زمینه کوتاهی کرد.

وی اضافه کرد: ادارات دولتی، بانک‌ها و نانوایی‌ها باید بدانند اگر نکات بهداشتی را رعایت نکنند تعطیل و پلمب خواهند شد و هر فردی از شهروندان تا مسوولان هم رعایت نکنند باید به عنوان متخلف مجازات شوند.

حبیبی ادامه داد: اگر این فرهنگ در جامعه جا بیفتد یقینا می‌توانیم با کرونا مقابله کنیم در غیر این صورت، خسارات و تلفات زیادی به جامعه تحمیل خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش تعداد بستری‌ها و مرگ و میرهای کرونا در استان، افزود: در این شرایط خاص، ما باید برنامه ریزی و تصمیم گیری ویژه داشته باشیم چون با برنامه ریزی و نوع نگاه فعلی کرونا عقب نشینی نمی‌کند.

معاون استاندار گفت: احساس می‌کنیم مدیران فقط مراقب خود هستند و هر مدیری، خود را در چهارچوب دفتر اداری محبوس کرده و از خود محافظت می‌نماید.

وی اضافه کرد: این درحالی است که رانندگان تاکسی، فروشنده‌ها،اصناف، بازاریان و مدیران همه در مقابل این بیماری مسوولیت اجتماعی دارند و نباید تنها به فکر محافظت از خود در برابر کرونا باشند.

این مسوول گفت: در پیشگیری و مقابله با کرونا باید میدانی و عملیاتی عمل کرد چون صرف نظارت، دیگر کارساز و کارگر نیست.

حبیبی گفت: هر فردی در هر جایگاهی باید متناسب با حیطه کاری خود، مسوولیت‌ها و وظایف مشخص شده را دنبال و پیگیری کند و صرف گزارش دادن از نظارت‌ها دردی را دوا نمی‌کند.

وی اضافه کرد: برخی از همکاران از کرونا فقط تعطیلی و دورکاری را یاد گرفته اند که آن هم چاره کار نبوده و مشکل گشا نیست.

معاون استاندار با تاکید بر افزایش نظارت‌ها در حوزه‌های مختلف، گفت: در حوزه بازار باید متولیان آن از سازمان صمت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف پاسخگو باشند که چه اقدام پیشگیرانه‌ای را برای کنترل و مدیریت کرونا در بازار انجام داده‌اند.

وی با ابراز گلایه از نظارت‌های ضعیف در حوزه کرونا، گفت: از صدا و سیما، دستگاه قضا و اصحاب رسانه تشکر می‌کنیم که در این حوزه پای کار بودند ولی بقیه دستگاه‌ها واقعا به وظیفه خود خوب عمل نکرده اند.

این مسوول گفت: جایگاه‌های پمپ بنزین، متولیان و مسوولان خاص دارد و باید پاسخگو باشند که آیا تمامی این جایگاه‌ها از دستکش و کارتخوان استفاده می‌کنند و آیا یک یا دو جایگاه را تعطیل کرده اند تا درس عبرتی برای دیگران شود.

وی اضافه کرد: بیش از ۸۰۰ مطب در استان داریم و دانشگاه علوم پزشکی اعلام کند که با چند مورد از آنها برخورد کرده، چون بیشترین میزان نارضایتی به دلیل فضای کوچک و نوبت دهی حضوری از مطب‌ها است.

حبیبی گفت: بر واحدهای تولیدی هم باید نظارت بیشتری شود و نباید مسوولان و مدیران با عادی انگاری و بی تفاوتی از کنار کرونا بگذرند.

معاون استاندار افزود: کنترل آیتم‌های بهداشتی باید روزانه باشند و دستگاه‌ها نیز گزارش بازرسی و نظارت‌ها را مستمر و منظم ارسال کنند چون یک روز عقب نشینی در مقابل کرونا ۱۴ روز هزینه و تاوان در پی دارد.

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار