نمایشگاه چهل سالگی دفاع مقدس با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح روز دوشنبه در محل مجموعه فرهنگی موزه دفاع مقدس اصفهان گشایش یافت.
کد خبر: ۹۰۱۸۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴ 21 September 2020

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان در آیین گشایش این نمایشگاه و تجلیل و تکریم سراسری پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان گفت: امسال در  چهل سالگی دفاع مقدس قرار داریم و برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در نظر گرفته بودیم اما بدلیل شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا، ناچار به برگزاری آنها بصورت محدود و در وضعیت خاصی شدیم.

سردار مجتبی شیروانیان با بیان اینکه برخی از این برنامه‌ها بصورت مجازی و از طریق شبکه‌های اجتماعی اجرا می‌شود، افزود: امسال برنامه‌های گرامیداشت دفاع مقدس از سوم خرداد آغاز شد و تا بیست و دوم اسفند ادامه دارد و از بخش‌های مختلف می‌خواهیم که برنامه‌های شایسته‌ای در این مدت در محله‌ها و اداره‌های خود برگزار کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه ما باید در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تلاش کنیم، تصریح کرد: ارزش‌ها و آثار دفاع مقدس و سیره شهیدان، سرمایه‌ای است که اگر از آن غافل شویم ممکن است خسارت جبران ناپذیری به ما تحمیل کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با بیان اینکه ما مخالف ورزش و نشاط برای جوانان نیستیم، خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه مجلس و دولت درصدی از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی باید برای کارهای فرهنگی هزینه شود و لازم است که حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در این زمینه در اولویت قرار گیرد.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت نکوداشت خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان دوران دفاع مقدس  اضافه کرد: مقرر بود که در هفته دفاع مقدس از حدود پنج هزار تَن از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس استان در محل مصلای بزرگ اصفهان تجلیل شود اما بدلیل شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا و قرمز بودن وضعیت این خطه، این برنامه بصورت محدود و نمادین برگزار شد.

شیروانیان به موزه دفاع مقدس اصفهان نیز اشاره و تاکید کرد: شایسته بود با توجه به نقش اصفهان در دوران دفاع مقدس، این موزه در دهه ۷۰ ایجاد می‌شد اما با وجود گذشت ۳۲ سال از پایان جنگ تحمیلی هنوز درگیر برخی مسائل است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان از مسوولان و دستگاه‌های اجرایی خواست تا برای تکمیل موزه دفاع مقدس عنایت ویژه‌ای داشته باشند و گفت: این موزه متعلق به همه مردم است.

وی اظهار داشت: ۴۰ سال گذشته هنگامی که انقلاب اسلامی به تازگی پیروز شده بود و در حال تثبیت پایه‌های نظام جمهوری اسلامی بودیم، انتظار چنین تجاوزی به کشورمان را نداشتیم اما همه برآوردهای دشمن در این جنگ تحمیلی اشتباه بود و نقش بر آب شد. 

شیروانیان افزود: زمانیکه قطعنامه ۵۹۸ پذیرفته شد، حتی یک سانتی‌متر از خاک وطنمان در اختیار دشمن نبود که این بزرگترین افتخار برای کشورمان محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: پس از این دشمن متوجه شد که سناریوهایی که برای جنگ تحمیلی پیش‌بینی کرده بود نقش برآب شد و خود را آماده برای مقابله با ملت ایران کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با بیان اینکه این دوران مانند دانشگاه دفاع مقدس بود، ادامه داد:  ما هشت سال با همه محدودیت‌ها و مشکلات در برابر دشمن از میهن خود دفاع کردیم و توانایی امروز کشورمان در دستیابی به فناوری‌های نوین مانند پرتاب ماهواره نور به آسمان، نتیجه دانشگاه دفاع مقدس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار