معاون هماهنگي امور عمراني استانداري كرمانشاه گفت: در روستاي سراب ذهاب قادري كه پس از زلزله صورت گرفته علاوه بر كارهاي عمراني و زيرساختي به كارهاي فرهنگي هم توجه شده است و اين اقدامات مي تواند به عنوان يك الگو براي ساير روستاهاي استان مورد توجه قرار گيرد.
کد خبر: ۹۰۲۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ 22 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛" مهرداد سالاري"  در جلسه بررسي اقدامات انجام شده در "روستاي سراب ذهاب قادري" سرپل ذهاب تحت عنوان "دهكده اميد" اظهار داشت: اقدامات انجام شده در بخش هاي عمراني، زيرساختي، ساختماني و فرهنگي اين روستا بسيار ارزشمند است و بايد از تلاش هاي دكتر زيبا كلام و همكاران ايشان به ويژه دكتر كوليوند در اين راستا تقدير و تشكر كنيم.

وي بيان داشت: طبق تاكيدات مهندس بازوند استاندار محترم كرمانشاه چند مدت گذشته از برنامه هاي و طرح هاي اجرا شده در اين روستا بازديد بعمل آمد و آنچه كه مشاهده شد يك كار اجرايي و عمراني بسيار دقيق و منظم بود

وي اقدامات انجام شده در اين روستا در راستاي كمك به توسعه پايدار را بسيار مهم عنوان كرد و گفت: بعد از بازديدي كه صورت گرفت يك نگراني هايي در خصوص چگونگي نگهداري از تجهيزات و تاسيسات ايجاد شده براي ادامه خدمات دهي مطلوب به مردم اين روستا وجود داشت لذا هدف از تشكيل اين جلسه مشخص نمودن وظايف هر كدام از دستگاه هاي ذيربط براي حفظ و نگهداري تجهيزات ساخته شده مي باشد.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري كرمانشاه تصريح كرد: بعد از جريان زلزله خيلي از افراد مختلف براي كمك به بازسازي سرپل ذهاب به ميدان آمدند و برخي از اين افراد مانند دكتر زيبا كلام و همكاران ايشان واقعاً با نهايت تلاش و پيگيري كار و تلاش كردند و بعضي ها هم كه كاري انجام ندادند.

مقام ارشد حوزه عمراني استان با بيان اينكه در اين روستا علاوه بر كارهاي عمراني و زيرساختي به كارهاي فرهنگي نيز توجه شده است، ادامه داد: يك كتابخانه بسيار خوب و يك خانه روستا در روستاي سراب ذهاب قادري احداث شده و كارها با دقت خاصي مورد پيگيري قرار گرفته اند.

سالاري بيان داشت: همچنين با همكاري دانشگاهيان اقداماتي براي احداث انرژي خورشيدي در اين روستا در حال انجام است كه اقدامي خوب و اثر گذار در راستاي كمك به توليد انرژي است.

سالاري ادامه داد: اقدامات انجام شده در اين روستا مي تواند به عنوان يك الگو براي ساير روستاهاي استان باشد لذا دفتر روستايي استانداري موظف است كه طي يك برنامه ريزي نسبت به اعزام دهياران و اعضاي شوراي روستاها براي بازديد از اين روستا اقدام كند تا اين افراد نوع و چگونگي اقدامات انجام شده را ببينند و بيشتر با كارهاي صورت گرفته در بحث تفكيك زباله آشنا شوند.

وي همچنين بحث ارائه آموزش به روستائيان جهت مشاركت بيشتر در اجراي طرح ها و حفظ و نگهداري از تجهيزات ساخته شده را بسيار مهم و الزامي عنوان كرد و خواستار جلوگيري از ساخت و سازهاي غير اصولي و غير فني در روستاي سراب ذهاب قادري شد.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري با بيان اينكه موضوع برنامه ريزي و ارائه آموزش به دهياران به صورت مستمر بايد در دستور كار دفتر روستايي استانداري باشد، اظهار داشت: مشاهده از اقدامات انجام شده در اين روستا براي دهياران علاوه بر اينكه مي تواند به عنوان يك الگو مورد توجه قرار گيرد از سوي ديگر يك انگيزه جدي تر براي خود مردم اين روستا ايجاد مي شود كه بهتر و دقيق تر از تجهيزات و تاسيسات احداث شده در روستاي خود نگهداري كنند و اين كار مي تواند به يك فرهنگ تبديل شود.

وي از دستگاه هاي ذيربط خواست كه هر چه سريعتر در قالب يك برنامه ريزي نسبت به نگهداري از تجهيزات و امكانات ايجاد شده در اين روستا اقدام كنند.

وي همچنين از دفتر روستايي استانداري نيز خواست تمامي اقدامات و برنامه ها را براي حفظ و نگهداري از اين تجهيزات توسط دستگاه ها به صورت دقيق و مستمر مورد پيگيري قرار دهد.

سالاري همچنين گفت: به منظور تسريع در تكميل اجراي برنامه ها در اين روستا حدود 3 ميليارد تومان اعتبار از محل ماده 12 به بنياد مسكن استان تخصيص خواهد يافت كه اين بنياد موظف است هر چه سريعتر نسبت به اجراي برنامه هاي خود اقدام كند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار