وزیر نیرو در پویش هر هفته الف- ب-ایران (ساخت و سازها) و (ساز و کارها) هفته بیست و یکم به استان همدان سفر کرد و در این سفر طرح‌های سد مخزنی نعمت آباد، آبرسانی به ۳۰ روستا در سطح استان همدان، سه طرح تامین برق و افزایش ظرفیت در ملایر، رزن، اسدآباد را افتتاح کرد.
کد خبر: ۹۰۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳ 22 September 2020
وزیر نیرو گفت: مردم شهرستان همدان نگرانی برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز در دراز مدت نداشته باشند.

به گزارش ایسنا، رضا اردکانیان در آیین بهره برداری همزمان طرح‌های آبرسانی به ۴۰۰ روستا به میزبانی همدان در پاسخ به درخواست نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی درباره آب رسانی از سد تالوار به همدان بیان کرد: این مطالبه و موضوع را در دولت دوازدهم در مسیر اطمینان بخشی خواهیم داد تا در سال‌های پیش رو مردم این استان دغدغه‌ای برای تامین آب آشامیدنی نداشته نباشد.

وی اضافه کرد: ساکنان در استان همدان از مردمان کم مصرف در زمینه انرژی بوده چراکه قدر و ارزش آب و انرژی را می‌دانند.

وزیر نیرو اظهار داشت: مصرف نیروگاه شهید مفتح از آب‌های زیر زمینی سالانه ۲۵ میلیون متر مکعب بود که این روند به آب‌های زیر زمینی آسیب جدی وارد کرد.

اردکانیان با بیان اینکه کار‌های ارزنده‌ای در زمینه استفاده از فاضلاب تصفیه شده در همدان صورت گرفته است افزود: در حال حاضر پساب آب همدان با ۴۰ کیلومتر خط انتقال به نیروگاه شهید مفتح هدایت شده و چاه‌های موجود در این نیروگاه به نفع تعادل بخشی آب پلمب شدند.

وی خاطر نشان کرد: سه میلیون متر مکعب آب به منطقه جهان آباد فامنین تخصیص داده شده و در این زمینه مطالعات شرکت آب منطقه‌ای انجام شده است.

وزیر ادامه داد: با دستور استاندار همدان ۲۰ کیلومتر خط انتقال پساب از نیروگاه شهید مفتح به منطقه جهان آباد فامنین توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

وزیر نیرو صبح امروز یکشنبه در پویش هر هفته الف- ب-ایران (ساخت و سازها) و (ساز و کارها) هفته بیست و یکم به استان همدان سفر کرد و در این سفر طرح‌های سد مخزنی نعمت آباد، آبرسانی به ۳۰ روستا در سطح استان همدان، سه طرح تامین برق و افزایش ظرفیت در ملایر، رزن، اسدآباد را افتتاح کرد.

همچنین عملیات اجرایی خط ۴۰۰ کیلوولت ملایر_خرم آباد نیز آغاز شد که در مجموع برای این طرح‌ها ۵۸۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار