مرحله نخست باغ موزه دفاع مقدس استان ایلام روز چهارشنبه در دومین روز از هفته گرامیداشت دفاع مقدس همزمان با هفت استان دیگر؛ به صورت ویدئوکنفرانس با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۰۲۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶ 23 September 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ استاندار ایلام در این آیین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: مردم شهیدپرور استان ایلام به‌عنوان مرزبانان غیور ایران اسلامی با ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در خط مقدم دفاع از این مرزوبوم نقش بی‌بدیل و انکارناپذیری در هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند.

قاسم سلیمانی دشتکی افزود: این استان بارها مورد بمباران رژیم بعثی قرار گرفت و مردم این دیار عزتمندانه سه هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز تقدیم‌ نظام و انقلاب کرده اند.

وی تاکید کرد: شاخص مهم استان ایلام در دوران دفاع مقدس علاوه بر شهادت طلبی این مردمان بزرگ استقامت و پایداری آنها در زیر بمباران رژیم بعث عراق بود.

استاندار ایلام یادآور شد: مردم ایلام در دوران دفاع مقدس با وجود اینکه زیرمستقیم توپخانه و بمباران هواپیماهای دشمن قرار داشتند اما هرگز مهاجرت نکردند و تا آخرین نفس در برابر دشمن ایستادند و سلحشورانه از خاک میهن دفاع کردند.

 امروز و در روز دوم مهر ماه و در هفته دفاع مقدس موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان ایلام با چهار هزار متر مربع زیربنا و اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

آیین بهره‌برداری از افتتاح موزه دفاع مقدس استان ایلام به صورت متمرکز توسط رییس مجلس شورای اسلامی و همزمان با هفت استان دیگر انجام گرفت.

افتتاح کلینیک تخصصی شهید سلیمانی شهر ایلام

همچنین در آیینی دیگر و با حضور سردار عبداللهی معاون بهداری کل سپاه، کلینیک تخصصی شهید سلیمانی شهر ایلام با اعتبار ۲۳ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برادری رسید.

تجلیل از مدافعان سلامت استان با حضور نیروهای نظامی و انتظامی از دیگر برنامه های دومین روز از هفته دفاع مقدس در استان ایلام بود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار