عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این سوال که منابع بازگشته به کشور می‌تواند نرخ ارز را نیز به سمت کاهش هدایت کند یا خیر، گفت: در بحث قیمت ارز، بازگشت ارزهای حاصل از صادرات تاثیر چندانی ندارد اما تاثیر آن بر قیمت ها در بازار مشهود خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۳۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 25 September 2020

تابناک فارس به نقل از ایپنا:رحیم زارع با اشاره به تلاش بی‌وقفه دولت و بانک مرکزی برای بازگشت ارزهای حاصل از صادرات به خزانه گفت: با بازگشت ارزهای حاصل از صادرات به کشور شاهد بهبود وضعیت از حیث تامین کالاهای اساسی و ضروری از جمله داروها و اقلام اساسی مصرفی مردم خواهیم بود.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تامین داروهای ضروری با ارزهای حاصل از صادرات بی وقفه در حال انجام است، افزود: وقتی ارزهای حاصل از صادرات به کشور بازگرداند دیگر کمبودی برای تامین اقلام اساسی نخواهیم داشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه تامین اقلام ضروری برای دامداری‌ها و مرغ داری ها نیز از جمله مواردی است که با ارزهای حاصل از صادرات صورت می‌گیرد، تصریح کرد: با این منابع جلوی تنش قیمتی در بازار در نتیجه کمبودها گرفته خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که منابع بازگشته به کشور می‌تواند نرخ ارز را نیز به سمت کاهش هدایت کند یا خیر، گفت: در بحث قیمت ارز، بازگشت ارزهای حاصل از صادرات تاثیر چندانی ندارد اما تاثیر آن بر قیمت ها در بازار مشهود خواهد بود.

زارع با بیان اینکه قیمت ارز در بازار آزاد درگیر حباب قیمتی شده است، افزود: تقاضای کاذب مردم برای خرید قیمت ارز را درگیر حباب قیمتی کرده است.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اتفاقات اخیر بازار بورس نیز تمایل به سرمایه‌گذاری در ارز را بیشتر کرده است، تصریح کرد: با بازگشت بورس یه شرایط عادی هدایت نقدینگی به سمت بازارهای موازی طبیعی است.

وی ادامه داد: مردم باید بدانند سرمایه گذاری در بازارهای مطمئن نگرانی از هدر رفت سرمایه های آن ها را ازبین خواهد برد.

زارع گفت: با بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور، دست دولت برای واردات اقلام ضروری باز خواهد شد که این خود گشایش های بسیاری را رقم خواهد زد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار