کد خبر: ۹۰۳۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲ 26 September 2020

 

فعالیت ۱۹ هزار بهره بردار برای برداشت گردو از باغات گیلان

رشت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز برداشت گردو از باغات این استان، گفت: بیش از ۱۹ هزار بهره بردار در این زمینه فعال هستند.

مسعود الماسی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز برداشت محصول گردو از باغات استان گیلان، گفت: در استان گیلان با توجه به شرایط جغرافیایی هر منطقه برداشت گردو از اوایل شهریور آغاز و تا آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۹ هزار بهره برداری برای برداشت گردو از باغات استان گیلان فعال هستند، گفت: سطح زیر کشت گردو ۳۹ هزار و ۷۳ هکتار است که پیش بینی می‌شود امسال بیش از سه هزار و ۵۰۰ تن گردو از این باغات برداشت شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به اینکه ارزش اقتصادی گردوهای برداشت شده بیش از سه میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال برآورده شده است، افزود: عمده باغات گردو استان گیلان در شهرستان‌های رودبار، املش، تالش، سیاهکل و رودسر وجود دارد.

وی در ادامه به سرمای بهاره و خسارت به درختان گردو اشاره و با بیان اینکه امسال در تولید این محصول افزایش محسوسی نداشته ایم، تصریح کرد: توسعه باغات گردو در با توزیع نهال و ارقام مناسب و سازگار با مناطق مختلف استان در دستور کار قرار دارد.

الماسی در ادامه با اشاره به احیای باغات قدیمی در استان گیلان در سال جاری، تصریح کرد: انجام عملیات سرشاخه کاری با پیوند ارقام مناسب و مقاوم به سرمازدگی و تولید بهینه بخشی از اقدامات برای احیای باغات گردو است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار