علی اکبر عباسی راد:
به گزارش تابناک سمنان: علی اکبر عباسی راد رئیس اداره منابع طبیعی دامغان از اجرایی شدن مدیریت چرا در سطح یک‌میلیون هکتار مراتع خبر داد و گفت: این موارد اصلاح و احیا مراتع، توسعه گیاهان دارویی و عملیات بیولوژیک را شامل می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸ 26 September 2020

به منظور احیا مراتع، مدیریت چرا در سطح یک‌میلیون هکتار مراتع دامغان اجرا شدرئیس اداره منابع طبیعی دامغان صبح شنبه در دیدار با فرماندار دامغان با حضور مدیر کل منابع طبیعی استان سمنان به میزبانی فرمانداری این شهرستان ضمن بیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون مدیریت چرا در سطح یک‌میلیون هکتار مراتع دامغان اجراشده است، ابراز داشت: از ابتدای خدمتگزاری دولت تدبیر و امید نیز بیش از یک هزار و ۹۰۰ هکتار عملیات بیولوژیک شامل کپه کاری، بذرپاشی، بذرکاری و قرق در مراتع اجراشده است.

وی بابیان اینکه ۹۰۰ هکتار از اراضی مرتعی تحت کشت و بهره‌برداری از محصولات فرعی و توسعه گیاهان دارویی قرارگرفته است، ابراز داشت: طرح‌های مرتع‌داری به عنوان ابزار لازم برای مدیریت مراتع کشور محسوب می‌شود که برای ۵۰ هزار هکتار از سامانه‌های عرفی مرتعی طرح تهیه‌شده است.

علی اکبر عباسی راد بابیان اینکه طرح‌های اصلاح و احیا مراتع در دامغان پیگیری می‌شود، افزود: برای حفظ پوشش گیاهی منطقه و جلوگیری از حضور بیش از حد دام اقداماتی نظیر پایش و شمارش دام در دستور کار قرار دارد.

عباسی راد بابیان اینکه ممیزی حدود ۴۰ هزار هکتار مراتع مناطق دیباج و تویه دروار دیگر اقدامات این اداره طی مدت دولت تدبیر و امید بوده است، در ادامه تصریح کرد: ظرفیت مراتع و بررسی مشکلات بهره‌برداران نظارت کارگاهی بر اجرای طرح‌های مرتع‌داری در ۶۰۰ هزار هکتار از مراتع اجراشده است.

وی افزود: اجرای عملیات بیولوژیک در مراتع برای حفظ و احیا مراتع و ایجاد شرایط لازم زادآوری، تکثیر گونه‌های مرتعی، افزایش تولید علوفه مرتعی، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و در نهایت افزایش پوشش گیاهی نیز در دستور کار قرار دارد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار