برداشت ۹۰هزارتن راتون در گیلان

کد خبر: ۹۰۴۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳ 28 September 2020
الماسی با بیان اینکه ۱۰۰هزار هکتار از شالیزارهای گیلان به کشت راتون اختصاص یافته است گفت: پیش بینی می شود از این شالیزارها ۹۰ هزار تن راتون برداشت شود.
 

 

«مسعود الماسی »در گفتگو با خبرنگار «خبرگزاری شبستان» از افزایش تولید و برداشت راتون در گیلان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی مطلوب امسال شاهد افزایش راتون در گیلان هستیم.

 

رییس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه امسال کشت راتون در ۱۰۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان انجام شده است، گفت: پیش بینی می شود ۹۰هزار تن راتون به ارزش اقتصادی یک هزار میلیارد تومان از شالیزارهای گیلان برداشت شود.

 

الماسی اذعان کرد: سال گذشته از ۸۰ هزار هکتار شتالیزارهای گیلان ۷۶هزار تن راتون برداشت شده است.

 

وی ادامه داد: تولید پاچ باقلا، انواع سبزیجات و باقلابرکت به عنوان کشت دوم در ۳۵ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان انجام شده است که پیش بینی می شود ۴۰۰هزار تن محصول برداشت شود.

 

رییس جهادکشاورزی گیلان افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و حاصلخیزی زمین های کشاورزی گیلان و همچنین توصیه های اعمال شده برداشت محصول باکیفیت مطلوب و مناسب در کشت دوم وجوددارد.

 

الماسی تصریح کرد: برداشت اول برنج در شرایط حدود 85 درصد رسیدگی خوشه و ساقه های باقیمانده با سبزینگی می توان شاهد به بار نشستن راتون بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار