رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان کرمانشاه گفت: در تلاشیم با توجه به ظرفیت‌های خوبی که داریم، یکی از اولین استان‌هایی باشیم که پاورلیفتینگ بانوان را راه اندازی می‌کنیم.
کد خبر: ۹۰۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 03 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،حسین شیروانی بااشاره به صدور مجوز راه اندازی رشته پاورلیفتینگ بانوان در ایران، اظهار کرد: با وجود ظرفیت‌های خوبی که برای این رشته در استان داریم، تلاش می‌کنیم یکی از استان‌های پیشرو در راه اندازی آن باشیم.

وی اضافه کرد: هرچند تاکنون بصورت غیررسمی این رشته در برخی از باشگاه های بدنسازی بانوان بسیاری از استانها از جمله کرمانشاه فعال شده، اما منتظریم فدراسیون چارچوب ها را تعیین و کلاس های داوری و مربیگری آن را برگزار کند.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان کرمانشاه تصریح کرد: پیش بینی می‌کنیم حداقل چند ماه طول بکشد که چند مربی و داور آموزش دیده این رشته را در استان داشته باشیم تا پس از آن بصورت رسمی پاورلیفتینگ بانوان را راه اندازی کنیم.

وی تاکید کرد: همان طوری که حداقل یکسالی طول کشید تا وزنه برداری بانوان در کرمانشاه جا افتاد، فکر می‌کنیم همین مدت هم طول بکشد که پاورلیفتینگ بانوان هم جا بیفتد، به گونه ای که شاهد باشیم بانوان خودشان مسابقات مختلف را برگزار کنند و کادر اجرایی آن تماما از بانوان باشند.

شیروانی در ادامه از وجود 115 باشگاه بدنسازی بانوان در استان کرمانشاه خبرداد و گفت: کمتر رشته ای را در بخش بانوان داریم که این تعداد برای آن باشگاه ورزشی وجود داشته باشد، لذا از دل همین تعداد باشگاه می‌تواند استعدادها و پتانسیل‌های بزرگی در رشته پاورلیفتینگ رشد کند.

وی خاطرنشان کرد: قطعا وجود یک مادر سالم و ورزشکار در هر خانه ای می‌تواند سلامت و نشاط را به دیگر اعضای خانواده انتقال دهد، بنابراین تلاش می‌کنیم زمینه فعالیت اصولی بانوان در پاورلیفتینگ را فراهم کنیم.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان یادآورشد: البته طی سالهای اخیر سوق یافتن برخی از بانوان ورزشکار رشته بدنسازی به سمت استفاده از مواد نیرو زا نشان می‌دهد که در این مسیر گاها هدف گم شده، لذا با تشدید نظارت روی باشگاه های بدنسازی و توجه به مقوله آموزش بدنبال آن هستیم که مسئله استفاده از مواد نیروزا و مکمل های غیرمجاز بین بانوان شایع نشود و آسیب‌های اجتماعی بدنبال آن بالا نرود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار