مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: همزمان با افتتاح طرح های اشتغال و مسکن روستایی، هشت طرح اشتغال زایی و ۴۰ واحد مسکن روستایی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان قزوین به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۰۷۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ 07 October 2020

 

 

هشت طرح اشتغال و ۴۰ واحد مسکن روستایی در قزوین به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین، مهرعلی حق گویان مدیرکل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) برنامه توانمند سازی خانواده های تحت حمایت را در دو بعد ایجاد فرصت های شغلی پایدارو تامین مسکن نیازمندان با اولویت مناطق روستایی و محروم با جدیت دنبال می کند.

وی ادامه داد: در روستا ظرفیت های بالایی برای تولید و فرآوری محصولات دامی و کشاورزی وجود دارد که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

مدیرکل کمیته امدادکمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: روز پانزدهم مهر ماه با عنوان روز ملی روستا و عشایر نامگذاری شده است که به همین مناسبت روز گذشته تعدادی از پروژه های روستایی به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

وی افزود: سهم کمیته امداد استان قزوین از پروژه های بهره برداری شده ۴۰ واحد مسکن مددجویی با ۲۹ میلیارد ریال اعتبار و هشت طرح  اشتغال زایی با دو میلیارد ریال اعتبار تسهیلات قرض الحسنه بوده است.

حق گویان توضیح داد: طرح های اشتغال افتتاح شده شامل کشت و تولید گیاهان دارویی، سبد بافی، کشت زعفران، پرورش زنبور عسل، قالیبافی، تولید نان سنتی، دوخت سرویس آشپزخانه و تولید عسل و ژل رویال است.

وی اعلام کرد: این پروژه ها در روستاهای اسطلبر، گرمارود سفلی، کلنجین، عبدل آباد، کمال آباد و تازه آباد بوده است که اغلب تسهیلات پرداخت شده از محل اعتبارات صندوق امداد ولایت بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: هم اکنون کمیته امداد با فراخوان ایده های نو برای اجرای طرح های جدید در روستاها در تلاش است شعار روستاها را طلا کنیم را به اجرا درآورد.

منبع:فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار