معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بر لزوم برنامه‌ریزی و فراهم‌کردن زمینه توانمندسازی بهبودیافتگان از اعتیاد و بازگرداندن آنان به جامعه تاکید کرد و گفت: تحقق این مهم با تلاش جمعی امکان‌پذیر است.
کد خبر: ۹۰۷۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ 07 October 2020

منوچهر حبیبی روز چهارشنبه در جلسه کمیته مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد از اعتیاد به عنوان بلای خانمان‌سوز یاد کرد و افزود: مواد مخدر یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود و اجتماعی کردن مبارزه با آن برای ریشه کن کردن این بلا و آسیب، ضروری است.

وی با تاکید بر لزوم آگاه‌سازی، افزایش آموزش و بالا بردن سطح دانش جامعه در رابطه با مقوله اعتیاد، استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: اعضای این تشکل‌ها به عنوان افراد دغدغه‌مند جامعه می‌توانند عملکردی قابل قبول در حوزه پیشگیری و مقابله با اعتیاد داشته باشند.

حبیبی اضافه کرد: در امر مبارزه با اعتیاد، اصل بر پیشگیری است و کارشناسان باید بررسی کنند که در شرایط امروز جامعه، انجام چه کارهایی برای کاهش گرایش به مصرف مواد مخدر ضروری است.

وی با اشاره به اینکه ۶ و نیم درصد جمعیت استان قزوین تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند، افزود: این افراد دارای آسیب‌های متعددی هستند که باید تدابیر لازم برای رفع آنها انجام شود.

این مسوول بر ارائه آموزش‌های لازم به گروه‌های مختلف جامعه در زمینه اثرات سوء مصرف مواد مخدر تاکید کرد و گفت: بخش مهمی از مساله اعتیاد به ضعف اطلاعات و نداشتن معلومات کافی برمی‌گردد و بر این اساس تا جایی که امکان دارد باید آموزش را در بین افراد در معرض خطر گسترش دهیم.

حبیبی با اشاره به فعالیت ۱۶۰ هزار کارگر شناسنامه دار در واحدهای صنعتی و تولیدی استان، تاکید کرد: باید به بحث‌های مراقبتی، تربیتی و اجتماعی واحدهای کارگری بیش از پیش بها داده شود تا بتوان گام‌های بلندی را برای رفع آسیب‌های اجتماعی در میان کارگران استان برداشت.

وی با بیان اینکه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مدونی داشته باشیم، اضافه کرد: اشتغال، معیشت و اقتصاد مهم‌ترین عامل جلوگیری از بازگشت به اعتیاد در بهبودیافتگان است که این مهم باید در اولویت دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار