کد خبر: ۹۰۷۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲ 10 October 2020

 ستاد امربه‌معروف باید زمینه‌ها و بسترهای گسترش فرهنگ امربه‌معروف را فراهم کند.

وی افزود: امربه‌معروف و نهی از منکر باید مردمی شود و نباید آن را فقط مختصر به حجاب و بزه‌های اخلاقی بکنیم.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قزوین تصریح کرد: دایره امربه‌معروف بسیار گسترده است و مسائلی همچون کارخانه‌های هفت‌تپه و… جلوه‌های اصلی امربه‌معروف هستند.

وی عنوان کرد: ساختار ستاد امربه‌معروف کاملاً تغییر کرده و رویکرد اصلی آن باید به سمت مطالبه گری برود و از مسؤولین و حاکمان نیز شروع شود.

کاظمی با بیان اینکه متأسفانه ما امربه‌معروف و نهی از منکر را به یک موضوع حداقلی خلاصه کردیم، گفت: تغییر این رویه و رویکرد ذهنی از امربه‌معروف محور اصلی کار ستاد امربه‌معروف در ساختار جدید است.

کاظمی اضافه کرد: ورود به فعالیت‌های اجتماعی، رسانه‌ای و فرهنگی در دستور کار اصلی ستاد قرار گرفته و باید به سمت آن حرکت کنیم.

وی بیان کرد: مسائلی همچون محیط‌زیست در امربه‌معروف مغفول مانده این در حالی است که مقام معظم رهبری یکی از حوزه‌های اصلی امربه‌معروف را همین حوزه محیط‌زیست می‌دانند.

این مسئول ادامه داد: در حوزه مطالبه گری و فعالیت‌های اجتماعی گروه‌های جهادی علاقه‌مند را دعوت کردیم و همکاری با آن‌ها در حوزه‌های تخصصی و پشتیبانی قانونی در چارچوب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در دستور کار قرار دارد.

وی تأکید کرد: مطالبه گری در یک ساختار مشخص و منطقی با شکل‌گیری گروه‌های جهادی و حمایت از این گروه‌ها با یک تنوع موضوعی در دستور کار قرار دارد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قزوین گفت: فعال شدن در حوزه رسانه‌ای و آموزشی بر بستر رسانه و فضای مجازی و صداوسیما نیز از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان یادآور شد: تمرکز خوبی در حوزه رسانه و تولید محتوای چندرسانه‌ای پیدا کرده و تصمیم داریم بر روی آن سرمایه‌گذاری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار