کد خبر: ۹۰۷۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 10 October 2020

چیزی حدود ۱۰ سال از شکل‌گیری پیاده‌روی اربعین و اعزام کاروان به کربلا می‌گذرد. در روزهایی که کمتر کسی به فکر پیاده‌روی اربعین بود و این تجمع آخرالزمانی هنوز شکل امروز را به خود نگرفته بود عطش اربعین در دل سعید وجود داشت.

جلسات اولیه برنامه‌ریزی برای پیاده‌روی اربعین در اتاق کار او در معاونت فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان شکل گرفت و بنای اعزام برای پیاده‌روی اربعین نیز بنیان گذاشته شد.

خادمی کردن برای اربعین به‌قدری برای سعید خورشیدی مهم بود که قدم قدم در این ۱۰ سال عاشقانه در این مسیر حرکت کرد تا جایی که از سال ۹۷ بار اصلی این خدمت بر روی دوش او افتاد.

سعید خورشیدی مسئول ستاد مردمی اربعین استان قزوین شد. ستادی که خود در سال‌ها قبل پایه‌های شکل‌گیری‌اش را بنا نهاده بود.

و اما چند ماهی هست جای سعید در ستاد مردمی اربعین خالی است. عاشق حسین (ع) این روزها میهمان ارباب خود است و این ما هستیم که بدون او پیاده‌روی اربعین هم نداریم.

سعید خورشیدی از جوانان هیئتی و انقلابی استان قزوین و از فعالان فرهنگی بود که عمر خود را صرف خدمت به اباعبدالله الحسین (ع) کرد.

سعید در تمام حیات خود چه روزی که با درک درست هدف قیام امام حسین (ع) هیئت انصارالصلاه قزوین را بنا نهاد و چه روزی که خدمت به زوار اربعین را در دستور کار زندگی داشت عاشقانه در میدان پای‌کار امام حسین (ع) بود.

سراسر وجود سعید خورشیدی عشق به اهل‌بیت (ع) بود

محسن حق‌شناس عضو شورای شهر قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با خصوصیات سعید خورشیدی اظهار کرد: ارتباط من با سعید از کانون رشد بود. هوش سرشار مدیریتی سعید از همان دوران نوجوانی زبانزد بود که مدیریت او برای رسیدن به هدف در کارها حتی برای بزرگ‌ترها نیز درس بود.

وی افزود: سعید به‌واسطه تربیت در خانواده‌ای مذهبی ارادت و عشق ویژه‌ای معصومین داشت و به جرأت می‌توان گفت سراسر وجودش عشق به اهل‌بیت بود.

این فعال فرهنگی ادامه داد: سعید در هرجایی که انقلاب نیاز داشت و در هر عرصه‌ای که نیاز بود حضور فعال داشت. روزی که نیاز به ساماندهی تشکل‌ها بود سعید خورشیدی تشکل مؤسسه کمیل و هیئت انصارالصلاه را راه انداخت و جایی که نیاز به کار بود نیز سعید را میان‌دار مشاهده می‌کردید.

وی در رابطه با فعالیت‌های اربعینی سعید خورشیدی عنوان کرد: از همان شروع کار اربعین، سعید خورشیدی با بردن گروه‌ها و کاروان‌های متعدد پای‌کار بود و با نگاهی ساده می‌بینیم که هر نوع خدمتی را وظیفه خود می‌دانست.

حق‌شناس گفت: در ستاد مردمی اربعین نیز دیدیم که علی‌رغم سختی‌های فراوان، موضوع اربعین را در استان در یک جایگاه خوب قرارداد.

وی با بیان اینکه از ویژگی سعید این بود که صادق بود و اگر حرفی می‌زد سعی می‌کرد عمل کند، اظهار کرد: سعید حتی در اوج جوانی پیگیر وضعیت زندگی جوانان دیگر بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار