۶۲ فقره کالای غیراستاندارد طی نیمه نخست امسال در جریان بازرسی کارشناسان اداره کل استاندارد قزوین از واحدهای صنفی استان شناسایی و از سطح بازار و مغازه‌ها جمع آوری شد.
کد خبر: ۹۰۸۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸ 11 October 2020

مدیرکل استاندارد قزوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: در مدت یاد شده ۲ هزار و ۷۶ مورد بازرسی در قالب طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) از واحدهای صنفی استان انجام شده است.

سیروس صارمی افزود: بیشترین میزان بازرسی های انجام شده از واحدهای صنفی عرضه کننده مواد غذایی  با ۵۲۱ واحد بوده است.

این مسوول گفت: عرضه محصولات غیراستاندارد می تواند سلامت و ایمنی مصرف کنندگان را به خطر بیاندازد.

وی با بیان اینکه بی توجهی به استاندارد از سوی تولیدکنندگان می تواند بازار مصرف کالاهای داخلی را با تهدید روبرو کند، اظهار داشت: از سوی دیگر توجه ویژه به مقوله استاندارد می تواند موجب ارتقای کیفیت محصولات داخلی شده و در پیشبرد اقتصاد مقاومتی نقش مهمی داشته باشد.

وی در ادامه با توصیه به شهروندان برای توجه به علامت استاندارد حین خرید محصولات، اظهار داشت: شهروندان می توانند جهت اطمینان از صحت پروانه استاندارد، کد ۱۰ رقمی درج شده در زیر علامت استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت مراتب را به واحد حقوقی و پیگیری شکایات این اداره کل اعلام کنند.

تایید صلاحیت ۲ شرکت بازرسی در حوزه کشاورزی برای اولین بار در قزوین

 مدیر کل استاندارد قزوین همچنین گفت: برای اولین بار در استان قزوین ۲ شرکت بازرسی در حوزه بازرسی از محصولات کشاورزی  در خصوص صدور پروانه کاربرد حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی تایید صلاحیت شدند.

صارمی افزود: در کمیته علائم سازمان ملی استاندارد با تایید صلاحیت شرکت بازرسی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و شرکت بازرسی  آسکو در زمینه بازرسی از محصولات کشاورزی در راستای صدور پروانه کاربرد حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشا.رزی موافقت شد.

این مسوول گفت: این اقدام با هدف بومی سازی شرکت های بازرسی در استان و لزوم ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصولات کشاورزی سالم انجام شده است و امید است با همکاری دستگاههای ذیربط به نتایج خوبی دست بیابیم.

مدیرکل استاندارد قزوین یادآور شد: پنج محصول در استان قزوین گواهی حد مجاز آلاینده ها را دریافت کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار