معاون جهاد کشاورزی استان خبر داد:
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی قبل تولید محصولات زراعی در کشت پاییزه ۲۱ هزار تن افزایش یابد.
کد خبر: ۹۰۸۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۱ 11 October 2020

 مجید اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته ۴۸۰ هزار تن محصول از کشت های پائیزه در مزارع استان قزوین برداشت شد که پیش بینی می شود این رقم برای سال زراعی جدید به ۵۰۱ هزار تن افزایش یابد.

این مسوول، میزان سطح زیر کشت محصولات پاییزه در مزارع استان قزوین را برای سال زراعی جاری حدود ۲۰۰ هزار هکتار برشمرد و افزود: کشت پائیزه محصولات کشاورزی در استان قزوین شامل گندم دیم و آبی، جو دیم و آبی و همچنین کلزا است که به شکل آبی به زیر کشت می رود.

وی یادآور شد: سه محصول یاد شده جزو محصولات مهم و استراتژیک کشاورزی به شمار می روند که نقش مهمی در کاهش وابستگی غذایی کشور به خارج و تامین امنیت غذایی جامعه دارند بنابراین تحقق برنامه های تولید در خصوص آنها از اولویت ها و دغدغه های وزارت جهاد کشاورزی و دولت به شمار می رود.

اسماعیلی با بیان اینکه برنامه ابلاغی کشت از سوی وزارت جهاد کشاورزی مطابق با الگوی کشت هر منطقه و استان تهیه و تدوین می شود، افزود: برای سال زراعی جاری در بخش کشت پائیزه پیش بینی تولید ۳۴۲ هزار تن گندم آبی و دیم و همچنین تولید ۱۳۸ هزار تن جو آبی و دیم و تولید ۲۰ هزار تن کلزا را داریم.

وی اظهار داشت: سال گذشته ۳۴۳ هزار تن گندم در استان قزوین به تولید رسید و این در حالی بود که پیش بینی تولید این محصول ۳۲۷ هزار تن بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: میزان تولید جو در استان قزوین نیز سال زراعی گذشته ۱۳۸ هزار تن که از این رقم ۱۳۱ هزار تن محقق شد.

اسماعیلی افزود: برنامه تولید کلزا در استان قزوین برای سال گذشته نیز ۲۰ هزار تن بود که به دلیل شرایط بازار و سایر مشکلات این رقم محقق نشد و شاهد تولید حدود هشت هزار تن کلزا بودیم.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار