مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: با شکارچیان زنده گیری پرنده های کمیاب در سطح استان با همکاری و همراهی نیروهای فرماندهی انتظامی به شدت برخورد می شود.
کد خبر: ۹۰۸۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 11 October 2020

حسن عباس نژاد روز یکشنبه با گرامی داشت روز جهانی پرندگان مهاجر  افزود: امروزه قاچاق حیوانات در کنار قاچاق مواد مخدر و اسلحه جزو پر فروش ترین و پرسودترین موارد قاچاق در دنیا و حتی کشور محسوب می شود.

وی بابیان اینکه کشور ما با توجه به اقلیم و شرایط زیستی مناسب یکی از زیستگاههای اصلی گونه های مهمی از پرندگان شکاری نظیر شاهین، بالابان، بحری می باشد، یادآورشد: ارزش اکولوژیک و زیست محیطی پرندگان شکاری با توجه به قرار گرفتن در راس هرم غذایی و کنترل بیولوژیک حشرات، خزندگان، پرندگان و حیوانات قابل قیمت گذاری نیست.

به گفته عباس نژاد، وجود این پرندگان در کشور بسیار حائز اهمیت در چرخه طبیعت است، پرندگان شکاری(به خصوص خانواده شاهین ها) به شدت مورد علاقه قوش بازان عرب است و برای خرید آنها مبالغ بالایی را پرداخت می کنند.
مدیرکل محیط زیست استان قزوین گفت : این اداره کل براساس وظیفه ذاتی و قانونی و پیرو ابلاغیه و دستورات سازمانی هر ساله مخصوصا در این فصل به تمامی واحدهای اجرایی، مامورین یگان حفاظت و کارشناسان محیط زیست برای جلوگیری از تخلفات، افزایش گشت و کنترل، آگاه سازی و آموزش جوامع محلی در مسیر مهاجرت پرندگان شکاری دستورات لازم را صادر نموده و با توجه به اهمیت موضوع ضمن مکاتبه با فرماندهی نیروی انتظامی استان قزوین، تقاضای کمک به مامورین این یگان و برخورد با متخلفین در این زمینه را خواستار شده است.
وی افزود: محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین با حمایت نیروهای انتظامی استان با شکارچیان و غارتگران محیط زیست بخصوص شکارچیان زنده گیری پرنده های کمیاب در سطح این استان به شدت برخورد خواهند کرد .
حسن عباس نزاد خاطر نشان کرد: حفاظت از محیط زیست به عنوان یک محور اصلی در برنامه ها باید لحاظ شود و برای آن می بایست همکارهای متقابل با دستگاه های استان صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار