معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: بازرسی و نظارت بر بازار قزوین بدون وقفه استمرار یابد تا هیچ کمبودی از بابت کالاهای اساسی در بازار احساس نشود.
کد خبر: ۹۰۸۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰ 11 October 2020

عیسی قبادی روز یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، افزود: یکی از مهمترین وظایف ستاد تنظیم بازار، تامین به موقع کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم است بنابراین باید مصوبات این ستاد در راستای تامین منافع عمومی جامعه اجرایی شود.

وی با انتقاد از عملکرد برخی اتحادیه‌ها و اصناف در کنترل و نظارت بر بازار ارزاق عمومی در استان قزوین، اظهار داشت: اتاق اصناف استان اعلام می‌کند که ۲۵ هزار بازدید نظارتی از واحدهای صنفی سطح استان داشته است، اما سازمان صمت این آمار را قبول ندارد و همین موضوع نشان می‌دهد که اتحادیه‌های صنفی ما در زمینه نظارت بر بازار جدی نبوده‌اند.

قبادی با بیان اینکه مردم از بی ثباتی و بی‌برنامگی در بازار خسته شده‌اند، افزود: نظارت‌های بازرسان از عرضه کالا در بازار، باید ملموس باشد و بازرسی‌ها، بدون وقفه و با جدیت استمرار یابد تا هیچ کمبودی از بابت کالاهای اساسی در بازار احساس نشود.

این مسوول با بیان اینکه هر چه ما داریم از مردم است و نباید آنها را با نگاه سودجویانه در خرید مایحتاج روزانه خود دچار مشکل کنیم، تصریح کرد: ما در میان مردم هستیم و مشکلات آنان ناشی از افزایش قیمت‌ها به ما منتقل می‌شود بنابراین بهتر می‌توانیم مسائل را درک کرده و در خصوص آن تصمیم‌گیری کنیم.

 وی با بیان اینکه اصناف در شرایط کنونی دنبال سودهای همیشگی و کلان خود نباشند، اضافه کرد: اینکه برخی صنوف توقع دارند در این شرایط مانند گذشته اجناس خود را با ۱۰۰ درصد سود بفروشند، منطقی نیست و باید با درک شرایط اقتصادی و معیشتی مردم، کالاهای خود را منصفانه به فروش برسانند.

قبادی تاکید کرد: دستگاه‌های مسوول باید مراقبت کنند تا با سودجویی برخی افراد، فضای آرام بازار ملتهب نشود.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت و بازرسی مستمر و دقیق از بازار، افزود: افزایش قیمت کالاها باید بر اساس اصول مشخص و معین انجام شود تا در حق مردم جفا صورت نگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین بر ضرورت پیگیری و اجرای صحیح سیاست‌ها، برنامه‌ها و مصوبات ستاد تنظیم بازار استان برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها تاکید کرد و گفت: مهار افزایش قیمت‌ها به همراهی مردم و اصناف بستگی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار