استاندار قزوین گفت: از دولت خواسته‌ایم که نظام پرداخت تسهیلات تولید و محاسبه سود بانکی در بانک‌ها را ساماندهی کرده و بانک مرکزی باید در این حوزه شفافیت لازم را ایجاد کند.
کد خبر: ۹۰۸۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱ 12 October 2020

‌هدایت‌الله جمالی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با بیان اینکه ساماندهی نظام بانکی مسئله‌ای جدی برای ایجاد جهش تولید است اظهار داشت: متاسفانه مدل رفتاری بانک‌ها در کل کشور منفعت‌ محور و در بعضی مواقع در تقابل با تولید ملی است.  

وی با بیان اینکه در حال حاضر نحوه پرداخت وام و محاسبه سود تسهیلات تولید در بانک‌ها از شفافیت لازم برخوردار نیست گفت: امروز قراردادهایی که با سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان منعقد می‌شود، شفافیت لازم را ندارد و همین نبود شفافیت منشاء ایجاد اختلاف میان بانک و سرمایه‌گذاران حوزه تولید و صنعت می‌شود.

جمالی‌پور با اشاره به یک‌طرفه بسیاری از قرادادهای پرداخت تسهیلات بانکی افزود: حتی بعضی اوقات در این قراردادهای اعطای وام بانک به طرف مقابل یعنی وام‌گیرنده نسخه‌ای از قرارداد داده نمی‌شود و از آنجایی که تولیدکننده در جریان نحوه محاسبه سود بانکی این تسهیلات قرار نمی‌گیرد، گرفتاری‌ها و مفسده‌های مختلفی در این حوزه ایجاد می‌شود.

استاندار قزوین با تاکید بر نقش مهم بانک مرکزی و دولت در شفاف شدن نظام پرداخت تسهیلات بانکی گفت: باید دولت و بانک مرکزی کمک کنند که نحوه پرداخت این تسهیلات شفاف شود و مشکلات ناشی از عدم‌ شفافیت آن به نوعی مدیریت و جمع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار