۴۱۳ فعال صنعت گردشگری و صنایع دستی در استان قزوین تاکنون موفق به دریافت تسهیلات کمک به جبران خسارت ویروس کرونا شده اند.
کد خبر: ۹۰۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲ 13 October 2020

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: ارایه بخشی از تسهیلات جبران خسارت کرونا برای تاسیسات گردشگری به دلیل شرایط ثبت نام از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت و برخی نیز از طریق وزارت میراث فرهنگی دنبال می شود.

نادر محمدی افزود: میزان تسهیلات پرداخت شده به واحدها و متقاضیان صنعت گردشگری قزوین که معرفی متقاضیان آنها به بانک ها از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوده، ۴۰ میلیارد ریال است.

وی اظهار داشت: ۲۰۰ میلیارد ریال تقاضای تسهیلات از سوی واحدها و تاسیسات گردشگری قزوین برای کمک به جبران خسارت کرونا به ثبت رسیده است.

این مسوول گفت: آن دسته از واحدها و تاسیسات گردشگری که از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست تسهیلات داده اند نیز متقاضی دریافت ۸۰ میلیارد ریال هستند که رقم پرداخت شده آن هنوز به میراث فرهنگی اعلام نشده است.

محمدی یادآور شد: هتل ها و اقامتگاه های بوم گردی، سفره خانه ها، مجتمع های خدماتی رفاهی و پذیرایی بین جاده ای، دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری دریافت کنندگان تسهیلات کمک به جبران خسارات کرونا در استان قزوین بوده اند.

براساس آمارهای ارایه شده، استان قزوین دارای ۲۴۱ واحد تاسیسات گردشگری است که شامل ۱۰۳ مجتمع خدماتی و پذیرایی، ۸۷ واحد اقامتگاهی، ۴۸ دفتر مسافرتی و سه آموزشگاه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار